Xiaomi z przezroczystym telewizorem

12/08/2020, 15:03 · · · 0

Xiaomi na poważnie podchodzi do rynku telewizorów, czego dowodem jest zapowiedź wprowadzenia do oferty pierwszego przezroczystego telewizora. Ekran ten jest pokazem siły producenta i jednym z wielu urządzeń pokazywanych z okazji 10-lecia firmy. Nie tylko cena sprawia, że nie będzie to produkt, który stanie się hitem.
Xiaomi Mi TV LUX OLED Transparent Edition wyceniany na równowartość 7000 dolarów to wyjątkowa propozycja od chińskiego producenta. To pierwszy raz, kiedy przezroczysty ekran OLED, ubrany w komercyjną formę ma trafić do sprzedaży. Smukła ramka, nieco większa podstawa z głośnikami, ale większość produktu jest jednak przezroczysta i to może robić wrażenie. Zwłaszcza gdy o produkcie słyszymy pierwszy raz i nie widzimy go na żywo.

Przezroczyste ekrany OLED i LCD są na rynku już od jakiegoś czasu. A produkt Xiaomi oczywiście opiera się na rozwiązaniu LG. To było w zeszłym roku prezentowane także w Polsce. I powoli trafia do dość szerokiej dystrybucji, jeśli chodzi o rynek biznesowy. Wcześniej koncept przezroczystych telewizorów OLED ukrytych w meblach prezentował też Panasonic. Teraz Xiaomi chcąc pokazać swoją pozycję, siłę, ubrało ten biznesowy wyświetlacz w konsumenckie dodatki i zadeklarowało cenę. Być może telewizor trafi do paru zamożnych klientów z Państwa Środka. I to by było na tyle.

Pokaz siły wśród producentów sprzętów elektronicznych jest czymś naturalnym. Produkty takie jak Xiaomi Mi TV LUX OLED Transparent Edition zwykle prezentowane są na targach. Często zyskują nawet swoją cenę detaliczną i trafiają do oferty na specjalne zamówienie, tak aby pokazać, że jest to produkt gotowy do sprzedaży. Tak jest chociażby ze zwijanym telewizorem OLED od LG. W teorii OLED RX można nabyć za 260 tysięcy złotych. Tak w przeszłości było z ekranami 105-calowymi o przekątnych 21:9 i wieloma innymi ekranami.

Fajnie, że takie rzeczy powstają, ponieważ po pierwsze robią wrażenie, a po drugie skłaniają do dyskusji i rozważań o drodze do przyszłości. W przypadku przezroczystych telewizorów OLED nikły jest sens takiego telewizora w większości warunków. Niewielka jasność w efekcie słaba jakość obrazu sprawiają, że ciężko na takim ekranie ogląda się treści wideo dłużej. Ekran ten wymaga również odpowiedniej aranżacji pomieszczenia. Taki transparentny wyświetlacz warto zintegrować z innymi elementami i do tego nadaje się lepiej profesjonalny ekran, niż gotowy konsumencki telewizor.

Pewne jest, że Xiaomi chce liczyć się na rynku telewizorów. I choć korzysta z podzespołów innych producentów to pokazuje siłę i pragnie, aby zachwycać się jego produktami. Bardzo możliwe, że za kilka lat Xiaomi będzie mieszał nie tylko na rynku tanich telewizorów.



źródłoThe Verge

0

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko