Kody QR do aplikacji w App Store – nowe narzędzia Apple dla deweloperów
Kody QR funkcjonują od lat i mają przeróżne zastosowania. Jednak wciąż nie cieszą się wystarczającą popularnością. Wydaje się, że ich masowe użycie wciąż jest w grze. Wkrótce staną się standardowym elementem etykiet energetycznych w Unii Europejskiej. Także Apple chce je szerzej wykorzystać. W planach jest użycie ich do płatności Apple Pay. Na razie daje jednak nowe możliwości deweloperom.
Apple udostępniło właśnie dla twórców aplikacji nowe narzędzia ułatwiające promowanie swoich gier i programów. Pierwszą nową możliwością jest systemowy skraczacz linków. Dzięki, któremu można tworzyć szybkie linki do aplikacji, które nie będą przerażać swoją długością.
Drugą opcją jest generowanie kodu QR dla aplikacji. W kodach QR można zmieniać kolory i dodawać ikonę aplikacji na środku kodu. Takie kody mogą pojawiać się na przykład na drzwiach lokali handlowych i usługowych, w restauracjach i wielu innych miejscach. Kody QR wykorzystywane są też przez aplikacje App Clips (wycinki aplikacji), które pojawiły się wraz z iOS 14.
Oczywiście podobne rozwiązania można było tworzyć dotychczas na własną rękę. Nowe narzędzia od Apple to ułatwią i dają szansę na to, że będzie to rozwiązanie standardowe. W wielu miejscach jest szansa na pojawienie się takich kodów QR, zwłaszcza w połączeniu z App Clips. Mam nadzieje, że także w Polsce.
Komentarze: 1
W materiałach drukowanych taki kod uzupełni logotypy sklepów z aplikacjami. Wyobrażam sobie umieszczenie takiego kodu tuz pod ikoną AppStore, bo bez niej klient nie będzie wiedział, że ten kod prowadzi do aplikacji w sklepie, ewentualnie opcjonalnie do AppClips w celu przetestowania aplikacji. Jednak developerzy tworzący zarówno dla Androida, jak i iOS być może nadal będą woleli odesłać do strony, która rozpozna typ urządzenia i skieruje do AppStore, Google Play lub coraz popularniejszego Huawei AppGallery