Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Kody QR do aplikacji w App Store – nowe narzędzia Apple dla deweloperów

Kody QR do aplikacji w App Store – nowe narzędzia Apple dla deweloperów

Paweł Okopień
paweloko
1
Dodane: 4 lata temu

Kody QR funkcjonują od lat i mają przeróżne zastosowania. Jednak wciąż nie cieszą się wystarczającą popularnością. Wydaje się, że ich masowe użycie wciąż jest w grze. Wkrótce staną się standardowym elementem etykiet energetycznych w Unii Europejskiej. Także Apple chce je szerzej wykorzystać. W planach jest użycie ich do płatności Apple Pay. Na razie daje jednak nowe możliwości deweloperom.

Apple udostępniło właśnie dla twórców aplikacji nowe narzędzia ułatwiające promowanie swoich gier i programów. Pierwszą nową możliwością jest systemowy skraczacz linków. Dzięki, któremu można tworzyć szybkie linki do aplikacji, które nie będą przerażać swoją długością.

App Store QR

Drugą opcją jest generowanie kodu QR dla aplikacji. W kodach QR można zmieniać kolory i dodawać ikonę aplikacji na środku kodu. Takie kody mogą pojawiać się na przykład na drzwiach lokali handlowych i usługowych, w restauracjach i wielu innych miejscach. Kody QR wykorzystywane są też przez aplikacje App Clips (wycinki aplikacji), które pojawiły się wraz z iOS 14.

Oczywiście podobne rozwiązania można było tworzyć dotychczas na własną rękę. Nowe narzędzia od Apple to ułatwią i dają szansę na to, że będzie to rozwiązanie standardowe. W wielu miejscach jest szansa na pojawienie się takich kodów QR, zwłaszcza w połączeniu z App Clips. Mam nadzieje, że także w Polsce.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 1

W materiałach drukowanych taki kod uzupełni logotypy sklepów z aplikacjami. Wyobrażam sobie umieszczenie takiego kodu tuz pod ikoną AppStore, bo bez niej klient nie będzie wiedział, że ten kod prowadzi do aplikacji w sklepie, ewentualnie opcjonalnie do AppClips w celu przetestowania aplikacji. Jednak developerzy tworzący zarówno dla Androida, jak i iOS być może nadal będą woleli odesłać do strony, która rozpozna typ urządzenia i skieruje do AppStore, Google Play lub coraz popularniejszego Huawei AppGallery