Telewizor OLED 83-cale i nowa technologia wyświetlania od Sony – tym uraczą nas producenci telewizorów w 2021 roku
O tym czego spodziewać się po telewizorach w 2021 roku dowiecie się czytając styczniowy numer iMagazine. Na razie jednak warto zająć się dwiema plotkami od LG oraz jedną zapowiedzią od Sony. To eksyctujące wieści ze świata telewizorów, które mogą sporo namieszać. Szykują się wreszcie duże, tańsze telewizory OLED, a Sony zapowiada nową technologię.
Sony właśnie zaprezentowało wideo, które jest zwiastunem prezentacji jaka będzie miała miejsce 6 stycznia. Oczywiście prezentacja będzie wyłącznie online. Już 6 stycznia Japończycy mają pokazać nową technologię typu direct. Należy spodziewać się więc wyświetlaczy microLED lub podobnych, właśnie od Sony. To bardzo dobra wiadomość, która oznacza, że wkrótce pojawią się realni konkurenci dla telewizorów LCD i OLED. Choć o masowej produkcji i akceptowalnych cenach na razie możemy zapomnieć.
Inne wieści są bardziej optymistyczne dla naszych portfeli. Wszystko wskazuje na to, że panele OLED od LG Display, które trafią do telewizorów 2021 będą jaśniejsze. Jest szansa, że wreszcie granica 1000 nitów w telewizorach OLED zostanie przekroczona. Tym samym efekt HDR na telewizorach OLED będzie wyraźniejszy, ciekawszy i powinien móc konkurować z topowymi ekranami LCD.
Co jeszcze lepsze, produkcja ekranów OLED została najpewniej nieco zmodyfikowana i możliwe jest ekonomiczne uzyskanie ekranów o przekątnej 83 cali. W ten sposób wypełniona zostanie luka pomiędzy ekranami 77 i 88 cali. A przede wszystkim pojawi się konkurent dla 85-calowych telewizorów LCD. W tej chwili 77-calowy telewizor OLED można kupić za 17 tysięcy złotych. Natomiast 88-calowy model to wydatek 120 tysięcy złotych. Ekrany 83-calowe powinny w przyszłym roku wskoczyć właśnie na miejsce 77-calowych modeli i tym samym stać się naprawdę ciekawą propozycją w świecie dużych ekranów.
Rok 2021 w telewizorach zapowiada się naprawdę ciekawie. Zachęcam was już teraz do odwiedzania iMagazine.pl w styczniu gdy będą pojawiać się konkretne nowości od poszczególnych producentów.