DJI FPV – pierwszy sportowy dron firmy
DJI FPV to nowy sportowy dron, wyposażony w gogle FPV (first-person view) i pierwszy w tej kategorii od prawdopodobnie najbardziej znanej firmy w tej kategorii.
Kategoria dronów FPV rozpoczęła się od wyścigów. Potrafią one osiągać zawrotne prędkości i są najczęściej budowane „w garażu”. DJI, wprowadzając FPV, stara się stworzyć coś wysokiej jakości, ale jednocześnie dostępnego dla użytkowników z mniejszym doświadczeniem.
DJI FPV ma modularną konstrukcję i wiele elementów można zamówić i wymienić we własnym zakresie, w przypadku uszkodzenia. Waży 795 g, nie jest specjalnie kompaktowy z wymiarami 255 x 312 x 127 mm, przyspiesza do 100 km/h ze startu zatrzymanego w 2 s, osiąga Vmax 140 km/h i potrafi wznieść się na 6 km p.p.m. Bateria wystarcza na ok. 20 min. lotu, zależnie od warunków (DJI podaje, że taki czas osiągnął przy 40 km/h), w czasie którym możemy odlecieć nie dalej niż 16,8 km.
DJI FPV Goggles V2, czyli gogle, dzięki którym widzimy obraz z kamery na nosie drona, ważą ok. 420 g i działają do 110 min. przy 25° C (przy maksymalnej jasności ekranów).
Do kompletu dodawany jest również kontroler w stylu pada od konsol (do 9 godz. pracy na jednym ładowaniu) oraz opcjonalnie można dokupić DJI Motion Controller – joystick, który odczytuje ruchy naszej ręki, aby sterować nim w stylu myśliwców.
Na przodzie DJI FPV znajduje się kamera, która potrafi nagrywać wideo w maksymalnie 4K przy 60 fps lub 1080p przy 120 fps. Najwyższy dostępny bitrate to 120 Mbps. Ma 1/2,3” przetwornik CMOS, ISO od 100 do 12800 i 12 MP. Obiektyw to f/2.8, zapewnia kąt widzenia 150° i odpowiada 14,66 mm w nomenklaturze pełnoklatkowej.
DJI FPV ma kilka trybów pracy oraz systemy, które pomogą omijać przeszkody początkującym (nie wszystkie są dostępne we wszystkich trybach). Tryb N przeznaczono dla początkujących (zapewne od „n00bów”, czyli mnie), tryb S to hybrydowy tryb lotu, który ułatwia latanie, ale pozwala na więcej, w M to tryb manualny, w którym możemy robić „wszystko”, ale bez kółek treningowych. Kontroler wyposażono też w dwa przyciski do ratowania się – pierwszy powoduje wyhamowanie dron, który zaczyna wisieć i czekać na dalsze komendy, a drugi powoduje, że dron „wraca do domu”, czyli do nas.
W komplecie otrzymujemy:
- dron FPV,
- baterię,
- 4 śmigła,
- ochraniacz dla gimballa,
- dodatkową osłonę kadłuba,
- kontroler,
- dwa zapasowe drążki do kontrolera,
- FPV Goggles V2,
- 4 anteny do gogli,
- baterię do gogli,
- kabel do ich ładowania,
- pasek do montażu ich na głowie,
- piankową wyściółkę do gogli,
- ładowarkę,
- dodatkowe kable.
Opcjonalnie możemy dokupić:
- DJI Motion Controller (joystick),
- dodatkowe baterie,
- ładowarkę samochodową,
- osłony dla śmigieł,
- wiele części zamiennych, na wypadek uszkodzenia, tj. nóżki, obudowę, gimball z kamerą i więcej,
- … i wiele więcej.
DJI FPV kosztuje 1399 EUR i podejrzewam, że wyprzeda się szybciej niż będziecie w stanie wypowiedzieć „supercalifragilisticexpialidocious”.
PS. #Chcęto.