Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Viaplay startuje 3 sierpnia i sporo namiesza na rynku telewizyjnym

Viaplay startuje 3 sierpnia i sporo namiesza na rynku telewizyjnym

Paweł Okopień
paweloko
0
Dodane: 3 lata temu

Już 3 sierpnia 2021 roku wystartuje platforma Viaplay. To będzie gigantyczne zamieszanie na rynku transmisji sportowych w Polsce i prawdopodobnie ostateczny cios w linearną telewizję i oferty abonamentowe telewizji kablowych i satelitarnych. Poznaliśmy też cenę usługi.

Viaplay startuje 3 sierpnia 2021 roku i przynajmniej na początku standardowa cena będzie wynosić 34 zł. Natomiast od początku będą też promocje. Tu widać, że Viaplay doskonale zbadał rynek i widzi, że działania promocji na cenie skutkują zwiększaniem bazy klientów w Player.pl czy Canal+. Dostosowanie się do rynku, przy nowej platformie, walczącej o specyficznego klienta jakim jest kibic sportowy i użytkownik już wielu innych usług VOD jest niezwykle ważne. Wielu graczy z zagranicy o tym nie myśli, tworząc swoją ofertę, czego dobrym przykładem jest Amazon, który raczej długo jeszcze nie będzie mógł świętować sukcesu w Polsce, jeśli nie zacznie myśleć realnie o naszym rynku.

Viaplay zaoferuje własne produkcje, ale też filmy, seriale i programy dla dzieci na licencji. Jednak „koniem pociągowym” platformy będą transmisje sportowe. To Bundesliga, Liga Europy UEFA, a nawet Liga Konfederacji Europy UEFA, do której być może zakwalfikują się polskie zespoły. Dziś poinformowano także o pozyskaniu praw do Premier League, a w przyszłości będzie też F1. Najpewniej na tym apetyt Viaplay na prawa do transmisji sportowych się nie skończy.

W momencie, w którym telewizja traci już nie tylko filmy i seriale, ale też sport to zachodzi gigantyczna rynkowa zmiana. Dla wielu osób oznacza to całkowitą zmianę przyzwyczajeń. Gdy klienci zasmakują innego sposobu dostępu do treści, ewentualnych dodatkowych treści, rekomendacji etc. nie będą już chcieli konsumować zwykłej telewizji.

Jednocześnie ewidentnie też dochodzimy do przesilenia, momentu, gdy koszty abonamentów za serwisy streamingowe będą bardzo wysokie. A klienci niekoniecznie są otwarci na szybkie żonglowanie usługami z miesiąca na miesiąc. Prędzej czy później znów operatorzy będą musieli odegrać swoją role i zaoferować odpowiedni pakiet usług łączonych.

Na pewno warto przyjrzeć się temu co zaoferuje Viaplay i jak będzie wyglądała platforma i jej rozwój.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .