Nowe dane IDC i Strategy Analytics dotyczące producentów telefonów
W ostatnich dniach dwie duże grupy badawcze – IDC i Strategy Analytics – opublikowały swoje cykliczne raporty dotyczące producentów telefonów. IDC zajął się rynkiem globalnym, a Strategy Analytics europejskim.
Co ciekawe, pomimo pandemii, zarówno rynek globalny jak i nasz “lokalny” skrawek, europejski, wzrosły o ok 14% rok do roku. W Europie sprzedano 50 milionów sztuk, a na świecie ponad 313 milionów.
W obu badaniach największy skok zaliczyło Xiaomi, plasując się na drugiej pozycji globalnie i oraz lidera w Europie. To bardzo dobry wynik, ale trzeba pamiętać, że jesteśmy przed premierami nowości od Samsunga (już w przyszłym tygodniu) oraz tradycyjnym eventem Apple w połowie września, gdzie pokazane zostaną nowe iPhone’y.
Zaskoczyła mnie globalna pozycja BBK Electronics. Jest to właściciel marek Oppo, Vivo, Realme i OnePlus. Jak zsumujemy udziały procentowe wszystkich wspomnianych marek, to są bezkonkurencyjnie najwięksi, jednak dynamika ich wzrostu nie jest aż tak wysoka, jak Xiaomi, może poza Realme, ale to są jednak tańsze telefony.
Drugie zaskoczenie to kompletne zniknięcie Huawei ze stawki. O ile w Europie to jest zrozumiałe, to globalnie wydawało mi się, że dzięki rynkowi chińskiemu, Huawei powinien mieć dość dobrą pozycję, jednak po raz pierwszy spadł do “innych”.