Koniec szpanowania nowymi iPhone’ami w Moskwie – Apple wstrzymuje sprzedaż w Rosji

02/03/2022, 01:00 · · · 0

Trochę czekaliśmy na oficjalną reakcję Apple na prośby ukraińskiego rządu i naciski opinii publicznej, ale w końcu się ona pojawiła. Apple wstrzymuje sprzedaż swoich produktów na terenie Rosji. Taka sankcja zaboli i zwróci uwagę zwykłych ludzi – bądź co bądź, iPhone jest jednym z ulubionych sprzętów Rosjan.

Od teraz nie ma możliwości dokonania zakupu przez Apple Online Store ani w sieci resellerskiej, do tego nie działa w większości banków Apple Pay, co stanowczo utrudni korzystanie i płacenie w App Store, który nie został zablokowany jako taki.

Do tego Apple zdecydowało się usunąć z App Store aplikacje tuby propagandowej Rosji – Russia Today RT oraz Sputnik.

W ramach Apple Maps został też wyłączony LiveTraffic oraz informacje o zdarzeniach na terenie Ukrainy.

Poniżej oficjalne stanowisko Apple:

Jesteśmy głęboko zaniepokojeni rosyjską inwazją na Ukrainę i stoimy po stronie wszystkich ludzi, którzy cierpią w wyniku przemocy. Wspieramy działania humanitarne, udzielamy pomocy w obliczu rozwijającego się kryzysu uchodźczego i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby wesprzeć nasze zespoły w regionie.

W odpowiedzi na inwazję podjęliśmy szereg działań. Wstrzymaliśmy sprzedaż wszystkich produktów w Rosji. W zeszłym tygodniu wstrzymaliśmy cały eksport do naszego kanału sprzedaży w kraju. Apple Pay i inne usługi zostały ograniczone. RT News i Sputnik News nie są już dostępne do pobrania w App Store poza Rosją. I wyłączyliśmy zarówno zdarzenia drogowe, jak i zdarzenia na żywo w Apple Maps na Ukrainie jako środek bezpieczeństwa i ostrożności dla obywateli Ukrainy. Będziemy nadal oceniać sytuację i kontaktować się z odpowiednimi rządami w sprawie podejmowanych przez nas działań. Dołączamy do wszystkich na całym świecie, którzy wzywają do pokoju.

Dodatkowo Tim Cook wysłał list to pracowników:

Chciałem poświęcić chwilę na omówienie trwającego kryzysu na Ukrainie.

Wiem, że wypowiadam się w imieniu wszystkich w Apple, wyrażając naszą troskę o wszystkich dotkniętych przemocą. Z każdym nowym obrazem rodzin uciekających ze swoich domów i odważnych obywateli walczących o swoje życie widzimy, jak ważne jest, aby ludzie na całym świecie gromadzili się razem, aby wspierać sprawę pokoju.

Apple przekazuje darowizny na pomoc humanitarną i pomoc w rozwijającym się kryzysie uchodźczym. Współpracujemy również z partnerami, aby ocenić, co jeszcze możemy zrobić. Wiem, że wielu z Was również chętnie szuka sposobów na wsparcie, a my chcemy pomóc wzmocnić wpływ Waszych darowizn. Od dzisiaj firma Apple będzie dopasowywać Twoje darowizny w stosunku 2:1 dla kwalifikujących się organizacji, a od 25 lutego będzie to obowiązywać wstecz dla darowizn na rzecz tych organizacji. Odwiedź portal Employee Giving Portal, aby dowiedzieć się więcej.

Pracujemy nad wspieraniem naszych zespołów na Ukrainie iw całym regionie. Na Ukrainie jesteśmy w kontakcie z każdym pracownikiem, pomagając im i ich rodzinom w każdy możliwy sposób. W przypadku członków naszego zespołu z Ukrainy znajdujących się poza granicami kraju, którzy mogą potrzebować wsparcia, prosimy o kontakt pod adresem Crisismanagement@apple.com. A dla każdego pracownika, który potrzebuje wsparcia, odwiedź witrynę People, aby zapoznać się z dostępnymi zasobami.

Jako firma podejmujemy również dodatkowe działania. Wstrzymaliśmy sprzedaż wszystkich produktów w Rosji. W zeszłym tygodniu wstrzymaliśmy cały eksport do naszego kanału sprzedaży w kraju. Apple Pay i inne usługi zostały ograniczone. RT News i Sputnik News nie są już dostępne do pobrania w App Store poza Rosją. I wyłączyliśmy zarówno zdarzenia drogowe, jak i zdarzenia na żywo w Apple Maps na Ukrainie jako środek bezpieczeństwa i ostrożności dla obywateli Ukrainy.

Będziemy nadal oceniać sytuację i kontaktować się z odpowiednimi rządami w sprawie podejmowanych przez nas działań.

Ta chwila wymaga jedności, odwagi i przypomina nam, że nigdy nie wolno nam tracić z oczu człowieczeństwa, które wszyscy dzielimy. W tych trudnych czasach pociesza mnie świadomość, że jesteśmy zjednoczeni w naszym oddaniu sobie nawzajem, naszym użytkownikom i byciu siłą dobra na świecie.



0

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, rowery, fotografia i dobra kuchnia. Redaktor naczelny iMagazine - @dominiklada