Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu TCL z HomeKit i AirPlay – Rynek telewizorów #17

TCL z HomeKit i AirPlay – Rynek telewizorów #17

Paweł Okopień
paweloko
0
Dodane: 2 lata temu

Kolejny tydzień, kolejne wieści ze świata telewizorów i tego, co na nich wyświetlamy. Pierwszą dobrą informacją jest fakt, że kolejny producent wkracza w świat Apple HomeKit i AirPlay 2. Okres świąteczny nie sprzyja jednak większej liczbie newsów.

Telewizory TCL ze wsparciem dla AirPlay 2 i HomeKit

Przed świętami poznaliśmy ofertę telewizorów i soundbarów TCL na ten rok. Co istotne, nowe urządzenia będą napędzane system Google TV. W dodatku jak się udało nam potwierdzić w polskim oddziale firmy, modele z serii C93, C83 oraz ekrany 55, 65 i 75 cali w serii C73 wspierać będą przesyłanie bezprzewodowe w technologii AirPlay 2 oraz sterowanie w ramach Apple HomeKit. To doskonała informacja dla wszystkich posiadaczy sprzętów Apple. Nie mniej wciąż będę rekomendował zakup Apple TV 4K do dowolnego telewizora z racji na najlepszy UX związany z konsumpcją treści wideo.

Sony w top 3 w Stanach Zjednoczonych

W Polsce Sony ma bardzo mocną pozycję, jeśli chodzi o sprzedaż telewizorów, choć TCL i Philips rywalizują z Japończykami o 3 miejsce. Teraz dobre wieści dla Sony nadciągają z USA. Tam firma w ostatnich 6 miesiącach przebiła się na podium, przebijając pozycję Vizio – mocnego gracza na tamtejszym rynku. Zasługą jest tu zastosowanie Google TV oraz też aktualna oferta modelowa Sony. Nie da się ukryć, że Sony wróciło do gry i liczy się zwłaszcza w segmencie premium. A widać, że coraz więcej osób zaczyna świadomie wybierać lepsze telewizory.

Osobiście przyznam, że był moment, w którym wątpiłem w przyszłość Sony. Natomiast ostatnie lata, właściwie od serii H, widać wyraźny trend rosnący. Firma produkuje coraz lepsze telewizory i pozostaje w miarę atrakcyjna cenowo względem konkurencji. Trzymam kciuki za globalne sukcesy.

Eurosport Extra w Player

To, co wydarzy się z Player i TVN w kolejnych miesiącach, jest zagadką. W ostatnich dniach doszło do finalizacji fuzji Discovery z AT&T (Warnerem, HBO) – Spółka teraz będzie się nazywać Warner Bros. Discovery, Inc. I na giełdzie Nasdaq notowana jest pod symbolem WBD. Na razie w Polsce TVN sobie, a HBO z Warner sobie, ale to może się zmienić w niedalekiej przyszłości.

Tymczasem na Player odbywa się dalsze przenoszenie sportu. Pakiet Eurosport w serwisie Player zyskał teraz nazwę Eurosport Extra – gdzie obok dwóch kanałów linearnych użytkownicy otrzymują dostęp do licznych dodatkowych transmisji. Czasy, gdy sport był domeną linearnych kanałów odchodzą do lamusa. Dzieje się to szybciej niż mogliśmy się tego spodziewać. Natomiast sami dostawcy średnio za tym nadążają i mają realny pomysł na to, jak ma to wyglądać. Osobiście czekam aż hub sportowy w Apple TV App zacznie działać poza USA.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .