Aplikacja Dacia AR – samochodów nie ma, ale jest rzeczywistość rozszerzona
Dacia raczej mało komu kojarzy się z nowoczesnymi technologiami. Raczej auta rumuńskiej marki w strukturach Renault jawią się jako prymat pragmatyzmu nad emocjami. Obecnie popyt na samochody przewyższa podaż, klienci mogą zamówić auto, ale muszą na nie czekać miesiącami. W przypadku Dacii, dzięki aplikacji Dacia AR można przynajmniej wirtualnie obejrzeć, a nawet wsiąść do skonfigurowanego auta.
Nie musisz już iść do salonu, by obejrzeć wybrany model samochodu. Przynajmniej w przypadku Dacii, możesz to zrobić w garażu, na parkingu, na ulicy… wystarczy, że umieścisz wirtualny samochód w aplikacji Dacia AR w dowolnym rzeczywistym środowisku. Podejdź bliżej, obejdź go, wsiądź do środka, przybliż wybrane detale.
Umówmy się jednak, Dacia AR to również narzędzie dla dealerów. Jak pokazać klientowi auto, które planuje kupić, a którego akurat w danym salonie brak? No właśnie. W nowej aplikacji można obejrzeć wszystkie modele marki w dowolnym wariancie konfiguracyjnym czy kolorze nadwozia (spośród puli faktycznie dostępnej w ofercie).
Aplikacja jest bezpłatna i można ją pobrać z App Store i Google Play Store. Nie potrzebujesz niczego więcej poza smartfonem lub tabletem. Za pomocą Dacia AR można nie tylko przyjrzeć się modelom z nowym wyposażeniem, które dopiero będzie dostępne. Można zobaczyć np. przyszłe wydanie Dacii Sandero Stepway ze szklanym dachem (pierwsze auto tej marki z takim wyposażeniem), jak i innych modeli. Dacia zmieniła też nazwy różnych wersji wyposażenia. W zależności od modelu i kraju, gama składać się będzie z maksymalnie czterech różnych wersji: Access i/lub Essential to bardziej przystępne wersje, Expression – wersja ze środka gamy, Journey – najlepiej wyposażone modele. Do czego to doszło, producenci aut chwalą się nie autami, lecz aplikacją – znak czasów.