Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Volkswagen prezentuje model ID AERO – czyli elektryczny Passat z rodziny ID

Volkswagen prezentuje model ID AERO – czyli elektryczny Passat z rodziny ID

0
Dodane: 2 lata temu

Volkswagen oficjalnie zaprezentował największy samochód elektryczny zbudowany na platformie MEB. VW ID AERO został pokazany w Chinach – to miejsce nie jest przypadkowe, bo tam auto trafi jako pierwsze do sprzedaży, ale wóz trafi też na Stary Kontynent. Pierwsze dane są obiecujące: nawet ponad 600 km zasięgu.

ID AERO to elektryczna limuzyna. Przyszły model będzie rywalizował z konkurentami z klasy wyższej średniej. Skojarzenia z Volkswagenem Passatem są nieprzypadkowe, tym bardziej, że wiadomo, iż nowa generacja spalinowego Volkswagena Passata w nadwoziu sedan nie powstanie. Wracając do ID AERO, seryjna produkcja odmiany przeznaczonej na rynek chiński rozpocznie się w drugiej połowie 2023 roku. Także w 2023 roku w fabryce w Emden, w Niemczech, planowane jest uruchomienie produkcji ID AERO na rynek europejski.

Nadwozie elektrycznego ID AERO ma prawie 5 metrów długości (fot. VW)

Zaprezentowany egzemplarz wyposażono w potężne, aż 22-calowe, dwukolorowe felgi ze stopów lekkich. Ich kształt przypomina wirnik turbiny, co zapewne ma znaczenie dla optymalizacji ruchu powietrza opływającego to auto w trakcie jazdy. Zamiast klasycznych klamek mamy tu podświetlane powierzchnie dotykowe.

ID AERO to auto bez klasycznych klamek (fot. VW)

Z przodu w oczy rzuca się charakterystyczny dla rodziny ID wzór plastra miodu. Przedni zderzak jest wizualnie podzielony na dwie części, co zdaniem producenta wyróżnia ten model. Podświetlony pas łączący matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT nie kończy się z przodu, a przechodzi na boki i z przerwami ciągnie się aż do tyłu. W tej części nadwozia dominującym elementem jest przyciemniona listwa ze światłami w technologii LED o strukturze plastra miodu.

ID. AERO

Produkcja w Europie ma ruszyć w 2023 roku (fot. VW)

Pokazany przez niemiecką markę pojazd to jeszcze koncept. Auto mierzy niemal 5 m długości i jest dopracowane pod kątem aerodynamicznym, co w przypadku samochodów z napędem elektrycznym realnie wydłuża zasięg. Współczynnik Cx tego modelu wynosi 0,23. Źródłem energii w ID AERO jest akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 77 kWh. Wydajny napęd (producent nie ujawnił jeszcze szczegółów dotyczących konkretnych wersji napędowych) i dopracowane nadwozie pozwolą uzyskać zasięg do 620 km (wg normy WLTP).

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .