Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Disney+ w Polsce – jak wyglądają pierwsze statystyki platformy?

Disney+ w Polsce – jak wyglądają pierwsze statystyki platformy?

0
Dodane: 2 lata temu

Disney+ działa w naszym kraju już od dwóch tygodni. SentiOne, firma zajmująca się m.in. monitoringiem internetu, pokusiła się o zestawienie pierwszych statystyk platformy. Zgodnie z oczekiwaniami, nowy serwis streamingowy, który oficjalnie dotarł nad Wisłę, wzbudził spore zainteresowanie.

Zainteresowanie serwisem wzrastało stopniowo. Liczba wzmianek na temat Disney+ skoczyła do 10 tys. 26 stycznia, czyli w dniu publikacji komunikatu potwierdzającego uruchomienie serwisu latem tego roku. Między lutym a majem liczba wzmianek utrzymywała się na poziomie ok. 5-7 tys.dziennie – dyskutowano przede wszystkim o tym, jakie filmy i seriale zostaną udostępnione polskim użytkownikom. Największy skok zainteresowania przypada na dzień uruchomienia platformy 14 czerwca, kiedy zarejestrowano aż 23 tys. wypowiedzi, ponad połowę wszystkich wzmianek o Disney+ z tego roku.

Patrząc na charakter emocjonalny wzmianek na temat platformy wyraźnie widać przewagę pozytywnych opinii nad negatywnymi. Tych pierwszych było aż 11 mln wobec 5 mln głosów niezadowolenia. Internauci najbardziej zadowoleni byli z ceny abonamentu, fani Marvela i Star Wars zachwalali listę dostępnych seriali, usatysfakcjonowani byli również wielbiciele starych bajek oraz produkcji emitowanych na zlikwidowanych w zeszłym roku kanałach Fox.

Z kolei negatywne wypowiedzi dotyczyły przede wszystkim braku polskich napisów w niektórych filmach oraz braku możliwości wyboru rozdzielczości 4K UHD. Najwięcej negatywnych opinii pojawia się w App Store i Google Play Store i dotyczy problemów z działaniem samej aplikacji.

Statystyki potwierdzają też coś, co wydawało się oczywiste w społeczeństwie bacznie patrzącym na cenę produktu: Polacy wolą Disney+ od platformy Netflix. Spośród wszystkich rozmów o nowym serwisie aż co dziesiąta porównuje go z Netflixem, przede wszystkim w kontekście ceny – 29 zł za miesiąc przy zakupie rocznego abonamentu Disney+ i 60 zł miesięcznie za Netflixa. Część komentujących deklaruje, że co miesiąc będzie wykupywać dostęp do innej platformy streamingowej, z kolei wielu rodziców wybiera Disney+ ze względu na treści atrakcyjne dla dzieci. Ciekawe jednak, że pod względem jakości obrazu i dostępności napisów do filmów w opinii internautów wygrywa Netflix.

Disney+ ma zatem udany start w Polsce, ale też szefowie platformy mają co poprawiać, by jeszcze bardziej zwiększyć zasięg w naszym kraju.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .