INZONE – nowa marka dla graczy stworzona przez SONY

29/06/2022, 13:03 · · · 0

Sprzęt dla graczy zawsze był specyficzną, rynkową niszą. ASUS ma swoją markę ROG, Acer markę Predator. Sony pozazdrościło konkurentom odrębnego brandu dla miłośników gamingu. W ten sposób na rynku pojawia się INZONE. Jakie produkty wchodzą w skład nowej rodziny sprzętu dla graczy?

Na początek marka INZONE to przede wszystkim monitory dla graczy oraz słuchawki gamingowe. Na podstawie zaprezentowanej serii można stwierdzić, że INZONE celuje w wymagających fanów gier. Zacznijmy od monitorów.

Topowy model to INZONE M9, jest to 27-calowy monitor 4K z częstotliwością odświeżania obrazu 144 Hz. Monitor ma certyfikat DisplayHDR 600, co oznacza, że panel ciekłokrystaliczny (typu IPS) tego ekranu, wyposażony w podświetlenie Full Array Local Dimming (matrycowe podświetlenie bezpośrednie LED z lokalnym wygaszaniem) jest w stanie punktowo wygenerować jasność co najmniej 600 nitów. Dodatkowym atutem jest deklarowane pokrycie kinematograficznej przestrzeni barw DCI-P3 na poziomie 95%. Czas reakcji podawany przez producenta to oczywiście 1ms, ale pamiętajmy, że to pomiar GtG (czas przejścia piksela z jednego poziomu szarości do innego poziomu szarości). Monitor ten jest zgodny z technikami zmiennej częstotliwości odświeżania VRR (zdefiniowana w HDMI 2.1), jak i NVIDIA G-Sync. Ten model ma być dostępny na rynku już tego lata.

Kolejny monitor nowej marki należącej do koncernu Sony to Inzone M3. Tym razem mamy do czynienia z również 27-calowym ekranem, ale o niższej rozdzielczości (Full HD), za to bardzo wysokiej częstotliwości odświeżania, wynoszącej 240 Hz. Również w tym przypadku producent zastosował matrycę IPS z czasem reakcji 1ms (GtG) i obsługą techniki zmiennej częstotliwości odświeżania: VRR oraz NVIDIA G-Sync Compatible (monitor jest w trakcie certyfikacji). Inzone M3 ma certyfikat DisplayHDR 400 (400 nitów punktowej luminancji w HDR), pokrywa 99% standardowej przestrzeni kolorów sRGB (jest to przestrzeń sporo węższa od DCI-P3). Inzone M3 ma być dostępny w sklepach jeszcze w tym roku.

Przejdźmy do drugiej kategorii produktów nowej marki Inzone, słuchawek dla graczy. W tej grupie zaprezentowano trzy modele: Inzone H9, Inzone H7 oraz Inzone H3. Wszystkie modele to słuchawki wokółuszne, zamknięte, dynamiczne, wyposażone w 40 mm kopułkowy przetwornik akustyczny z magnesem neodymowym i membraną z folii PET.

Inzone H9 (fot. Sony)

Inzone H9 to topowy model, są to bezprzewodowe słuchawki gamingowe z systemem redukcji hałasu, oferują dźwięk przestrzenny i optymalizację akustyki (co to znaczy ocenimy po testach). Akumulator zdaniem producenta ma zapas energii wystarczający na 32 godziny pracy (pod warunkiem, że nie korzystamy z aktywnej redukcji szumów otoczenia). 10 minut ładowania wystarczy by wydłużyć czas udźwiękowienia rozgrywki przez godzinę. Pasmo przenoszenia tych słuchawek to od 5 do 20 000 Hz.

Inzone H7 (fot. Sony)

Kolejny model Inzone H7, to również bezprzewodowe słuchawki dla graczy, wyglądają podobnie do wyżej wymienionych, ale różni je brak systemu aktywnego tłumienia dźwięków otoczenia. Nie zabrakło jednak technologii dźwięku przestrzennego. Czas działania na akumulatorze jest w tym przypadku dłuższy i wynosi nawet do 40 godzin (z wyłączonym łączem Bluetooth). Deklarowana szybkość ładowania bez zmian, 10 minut ładowania ma wydłużyć rozgrywkę o godzinę. Pasmo przenoszenia jest w tym przypadku takie samo jak w modelu z aktywnym tłumieniem hałasu, tj. 5 – 20 000 Hz.

Inzone H3

Inzone H3 (fot. Sony)

Wreszcie Inzone H3 różni od pozostałych to, co widać już na fotografii. Tym razem mamy do czynienia ze słuchawkami przewodowymi. Podobny design, dźwięk przestrzenny, optymalizacja akustyki. Aktywnego tłumienia dźwięków otoczenia w tym modelu brak. Pasmo przenoszenia 10 – 20 000 Hz, długość przewodu to 1,2 metra.

Wszystkie słuchawki marki Inzone mają być dostępne w sklepach autoryzowanych dealerów Sony od lipca 2022 roku. Oczywiście sprzęt ma być idealnie przystosowany do konsol Sony Playstation, ale dobra wiadomość jest taka, że posłuży graczom niezależnie od preferowanej przez nich platformy.



0