Oto nowy DS 7 – francuskie premium
DS 7 Crossback, pierwszy autorski projekt marki DS Automobiles po wydzieleniu jej ze struktur Citroëna, to samochód, z którego korzysta Prezydent Republiki Francuskiej. DS chce być premium, a ogłoszony właśnie nowy DS 7 ma być tego potwierdzeniem.
Nowy DS 7 w stosunku do wcześniej znanego modelu DS 7 Crossback został znacznie przeprojektowany, co szczególnie widać w pasie przednim, w którym znajdują się matrycowe reflektory DS Pixel LED Vision 3. generacji oraz wyróżniający się wzór świateł dziennych, który marka określa mianem DS Light Veil, cokolwiek to znaczy.
Mocno zarysowane linie nowego DS 7 mają zdaniem twórców tego projektu podkreślać jego dynamikę. Zmieniono również wygląd tylnych lamp LED, które mają motyw łusek wykończonych ciemnym, metalicznym lakierem. Zamiast logotypu “Crossback” widocznego na klapie bagażnika starszego modelu w nowym DS 7 ustąpiły miejsca logotypowi “DS Automobiles”.
Standardowo auto posadowione jest na 19-calowych obręczach ze stopów lekkich o nowym wzorze, opcjonalnie klienci będą mogli zamówić felgi w rozmiarze 21 cali, ale pod warunkiem, że wybiorą najmocniejszą wersję DS 7 E-Tense 4×4 360. Ten wariant napędowy to hybryda plug-in, której układ napędowy generuje konkretne 360 KM mocy przekazywanej za pośrednictwem automatycznej przekładni na wszystkie cztery koła.
Oprócz tego auto będzie dostępne w słabszej wersji E-Tense 225 (również hybryda plug-in o mocy 225 KM). Oraz odmianie pośredniej – także hybrydowej plug-in – o mocy 300 KM. Akumulator trakcyjny wersji hybrydowych plug-in ma pojemność 14,2 kWh co zdaniem producenta powinno wystarczyć na pokonanie bezemisyjnie dystansu 65 km (wg procedury WLTP). Deklarowany czas ładowania to ok. 2 godziny przy dostarczeniu mocy 7,4 kW (jedna faza 230 V 32 A). Taka jest moc pokładowej ładowarki tego modelu.
Każdy wariant wyposażenia ma być według zapowiedzi producenta ucztą dla estetów i wymagających klientów. Wariant DS 7 Opera to m.in. dwa kolory skóry Nappa (Basalt Black i Pearl Grey – a mówiąc po polsku: czarny i szary) z perłowymi przeszyciami. Wariant DS 7 Rivioli to również skórzane obicia foteli z “bardziej wyrazistym ziarnem skóry” – cokolwiek to znaczy. Wnętrze odmiany Performance Line to już duże połacie alcantary, a z kolei odmiana Bastille ma wnętrze odświeżone dzięki wykończeniu DS Canvas i słojom w kolorze bazaltowej czerni inspirowanym łuskami na rybiej skórze – ach, ten marketing.
We wnętrzu największe zmiany przeszedł system inforozrywki prezentowany przede wszystkim na 12-calowym, całkowicie przeprojektowanym ekranie dotykowym w konsoli środkowej. Taką samą przekątną ma ekran wirtualnej tablicy rozdzielczej przed oczami kierowcy. Auto wyposażone może być w aktywny system tłumienia nierówności drogi, współpracujący z kamerą (DS Active Scan Suspension), asystenta jazdy w nocy (DS Night Vision) wykrywającego pieszych, rowerzystów czy zwierzęta w odległości do 100 metrów. Oprócz tego na pokładzie jest szeroki zakres systemów asystujących: półautonomiczna jazda (poziom 2 SAE), adaptacyjny, inteligentny tempomat, utrzymanie i prowadzenie po pasie ruchu, monitoring kondycji kierowcy, rozpoznawanie znaków i wiele więcej.
Pierwsze modele pojawią się w salonach francuskiej marki we wrześniu 2022 roku, zamówienia przyjmowane będą od sierpnia br.