Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Oto nowy Volkswagen Amarok – światowa premiera

Oto nowy Volkswagen Amarok – światowa premiera

0
Dodane: 2 lata temu

Volkswagen zaprezentował dziś drugą generację modelu Volkswagen Amarok, którym niemiecka marka chce podbić świat. Jakie argumenty oferuje najnowszy pickup Volkswagena?

Poprzedni Amarok okazał się sukcesem rynkowym. Do klientów na całym świecie trafiło ponad 830 tysięcy egzemplarzy tego modelu. Wysoko zawieszona poprzeczka przez pierwszą generację zawsze stanowi wyzwanie dla projektantów i konstruktorów następcy.

Nowy Amarok to projekt międzynarodowy, opracowany przez niemieckich i australijskich inżynierów model produkowany jest w RPA. Ponad pięciometrowy pickup (5350 mm długości) oferowany będzie zarówno z kabiną pojedynczą, jak i podwójną. Volkswagen chwali się większymi gabarytami nowego modelu (zmiany nie są znaczne, nowy Amarok jest o ok. 10 cm większy we wszystkich wymiarach), a także większą przestrzenią, szczególnie gdy chodzi o miejsce na nogi w wersji z podwójną kabiną i drugim rzędem siedzeń. Rozstaw osi tego modelu to aż 3270 mm, co jest wartością o 173 mm większą niż w poprzedniku.

Powiększono również przestrzeń ładunkową, w wersji z pojedynczą kabiną na pakę zmieszczą się nawet dwie standardowe europalety, ale i w wersji z podwójną kabiną z tyłu zmieści się jeszcze deska surfingowa i mnóstwo innych bagaży. Volkswagen promuje nowego Amaroka jako auto idealne i do przygody i do pracy. Ładowność nowego Amaroka sięga 1,2 tony, a maksymalna masa holowana to 3,5 tony. Jakby tego było mało, dach samochodu może być obciążony nawet do 350 kg.

To, że auto jest zdolne do jazdy w terenie jest tu oczywistością, ale Volkswagen dopracował możliwości w tym zakresie, w efekcie nowy Amarok będzie standardowo na wielu rynkach oferowany w wersji czteronapędowej, a jego głębokość brodzenia wzrosła do 80 cm w porównaniu z 50 cm w poprzednim modelu.

Auto znacznie podrasowano pod względem technologicznym. Na pokładzie nowego Amaroka możemy znaleźć nawet do 30 cyfrowych systemów wsparcia kierowcy, z czego 20 z nich nie występowało w poprzednim modelu. W standardzie każdej wersji jest adaptacyjny tempomat i cyfrowy kokpit. W konsoli centralnej do wyboru 10-calowy lub 12-calowy ekran dotykowy. Dostępne są także matrycowe reflektory LED IQ Light oferowane w standardzie wyposażenia Style oraz dwóch topowych odmianach Aventura i Pan Americana.

W opcjach mamy takie detale jak rozmiary felg ze stopów lekkich do 21″ czy system audio marki Harman / Kardon. Skrzynia ładunkowa pickupa opcjonalnie może być przesłonięta roletą zamykaną i otwieraną manualnie lub elektrycznie.

Jeżeli chodzi o zespoły napędowe, Volkswagen przygotował dla nowego Amaroka pięć wersji silnikowych. Trzy z nich bazują na 2-litrowych, czterocylindrowych silnikach wysokoprężnych o wariantach mocy od 110 kW (150 KM), przez 120 kW (170 KM) do 154 kW (209 KM) – na niektórych rynkach najmocniejsza dwulitrowa wersja diesla będzie nieco słabsza: 150 kW (204 KM).

Oprócz tego w gamie silnikowej nowego Volkswagena Amaroka jest jeszcze największy, 3-litrowy diesel V6 o mocy 177 kW (241 KM) lub 184 kW (250 KM), zależnie od rynku (przypuszczam, że słabsze wersje trafią o Europy ze względu na restrykcyjne normy emisji). Najmocniejsza wersja Amaroka bazuje na 2,3 litrowym, czterocylindrowym silniku benzynowym o mocy 222 kW (302 KM). Według Volkswagena jednostkę tę opracowano dla “rynków tradycyjnie benzynowych” – jeżeli dobrze czytam między wierszami w Europie tak mocnego Amaroka raczej nie zobaczymy. Od wersji o mocy 154 kW wszystkie odmiany nowego modelu będą przenosić moc na wszystkie koła za pośrednictwem nowej automatycznej skrzyni i 10. przełożeniach. Słabsze wersje będą oferowane z 6-stopniowym automatem lub skrzynią manualną o 6 i 5 przełożeniach zależnie od wersji i napędem na tył lub na wszystkie koła.

 

Nowy Volkswagen Amarok oferowany będzie z pięcioma poziomami wyposażenia: bazowym Amarok (m.in. wielofunkcyjna kierownica, gniazda USB, 10″ ekran multimediów, reflektory LED, 8″ cyfrowy kokpit). Kolejne poziomy wyposażenia to Life i Style, a na szczycie gamy mamy odmianę Pan Americana o najlepszych własnościach jazdy terenowej oraz bogato wyposażoną wersję Aventura.

W salonach niemieckiej marki nowy Volkswagen Amarok na pojawić się pod koniec 2022 roku.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .