Motopodsumowanie tygodnia #23 – Volkswagen zielenieje, Bentley chwali się wynikami, a Jeep Avenger ląduje na… koszulkach

06/11/2022, 09:07 · · · 0

Kolejna porcja informacji z rynku motoryzacyjnego i okołomotoryzacyjnego, wszak technologie i motoryzacja zazębiają się ze sobą już od dawna.

Volkswagen planuje „zazielenić” swoje centra danych

I nie, nie chodzi o sadzenie drzewek (taki pomysł już był), tym razem sprawa jest poważniejsza. Centra danych mają dziś potężne zapotrzebowanie na energię, z kolei ich użytkownicy mają olbrzymie zapotrzebowanie na moc obliczeniową, uwolnienie tych potrzeb w sposób niekontrolowany spowoduje olbrzymie emisje. Grupa VW AG zwiększyła możliwości obliczeniowe w norweskim centrum w Green Mountain (na powyższym zdjęciu), które już dziś jest neutralne dla klimatu. Dzięki temu jedna czwarta globalnych operacji centrów danych Grupy Volkswagen będzie odbywać się w sposób neutralny dla środowiska. Oznacza to, że rocznie uda się uniknąć emisji na poziomie 10 000 ton CO2. Idąc za ciosem Volkswagen ogłosił, że do 2027 roku nie tylko będzie zwiększać moc obliczeniową swoich centrów obliczeniowych, ale też uczyni je neutralnymi dla klimatu. Emisja z tych energochłonnych ośrodków z których korzysta Grupa VW ma wynosić 0 netto. Trzymamy kciuki!

Jeep Avenger na piersiach piłkarzy Juventusu, a limitowana wstępna edycja w zamówieniach

Oczywiście nie dosłownie, bo sportowcy, choć silni, zręczni i kondycji im nie brak, to raczej nie udźwignęli by takiej presji, ale Jeep nie szczędzi środków na promocję i w najbliższą niedzielę piłkarze Juve zmierzą się z Interem Mediolan w koszulkach z napisem Jeep Avenger. O samym Avengerze, czyli pierwszym, w pełni elektrycznym SUV-ie amerykańskiej marki już Wam wspominałem w odrębnym materiale. Dla klientów, którzy dokonają wstępnej rezerwacji nowego Jeepa Avengera została przygotowana specjalna wersja premierowa Launch Edition z w pełni elektrycznym napędem – w atrakcyjnej konfiguracji. Oferta marki skierowana jest do klientów, którzy między 2 a 30 listopada zgłoszą swoje zainteresowanie online. Tylko oni będą następnie mieli możliwość zamówienia wersji Launch Edition już bezpośrednio u dealerów marki. Jeep Avenger pojawi się w salonach sprzedaży na początku przyszłego roku.

Nowy Jeep Avenger – pierwszy w pełni elektryczny Jeep debiutuje w Paryżu, zjedzie z taśm w Polsce

Best Global Brands 2022 – w top 10 najbardziej wartościowych marek świata są dwie motoryzacyjne

Do tej notki skłonił mnie Mercedes, który pochwalił się, że jest „najbardziej wartościową, luksusową marką motoryzacyjną świata. Zajrzałem do raportu Best Global Brands i faktycznie, Mercedes jako jedyna marka premium figuruje w pierwszej dziesiątce, a wartość marki (nie mylić z wartością firmy, czy kapitalizacją giełdową, to zupełnie co innego) wzrosła rok do roku o 10% do poziomu nieco ponad 56 mld USD. Z firm motoryzacyjnych lepiej od Mercedesa wypadła Toyota, plasując się na szóstym miejscu z wynikiem 59,76 mld USD (+10%). Kto jest liderem światowego rankingu marek? Giganci technologii na czele z Apple: +18% i 482,21 mld USD. Poza Apple pierwszą piątkę stanowią: Microsoft, Amazon, Google i Samsung.

Bentley chwali się rekordowym trzecim kwartałem i nowym wariantem SUV-a Bentayga Odyssean Edition

Bentley pochwalił się najwyższymi w historii wynikami finansowymi za III kwartał 2022 roku. Zysk operacyjny wyniósł 575 milionów euro, co jest wartością podwojoną (!) rok do roku. Co ciekawe, sprzedaż rok do roku wzrosła tylko o 3 procent do 11 316 samochodów. Marka najchętniej jest wybierana na kontynencie amerykańskim, ale w pozostałych rejonach firma odnotowała dwucyfrowe wzrosty. Firma pochwaliła się też nowym „ekologicznym” wariantem modelu Bentayga. Odyssean Edition, bo o tej wersji mowa to hybryda plug-in z 18 kWh akumulatorem i 3-litrowym V6. Ponoć bez emisji i ponownego ładowania jest w stanie pokonać nawet 28 mil (45 km).

Audi oferuje pakiety competition do modeli A4, A5, S4 i S5

Jeżeli ktoś marzył o Audi, ale w nieco bardziej sportowej stylizacji, nie musi już przekopywać się przez gąszcz opcji w konfiguratorze producenta, wystarczy, ze zamówi przygotowane przez markę pakiety Competition edition oraz Competition edition plus, ceny startują od 950 euro w modelu A4 i S4 i od 1450 euro w A5 i S5. To wyłącznie pakiety stylistyczne, nie podnoszą mocy silników i nie zwiększają potencjału układu napędowego.

DS Automobiles otworzyło zamówienia na nowego DS 3

Francuska marka otworzyła zamówienia w Polsce na nowego DS 3, czyli najmniejszego, kompaktowego SUV-a. W aktualnej ofercie producenta znajdziemy dwie odmiany, bazową DS 3 startującą w cenniku od 128 500 zł oraz edycję DS 3 Performance Line (ten „performans” to raczej dotyczy stylu a nie wydajności układu napędowego) startującą od 130 300 zł.

A Skoda otworzyła pulę zamówień na nowego Enyaq Coupe iV

Czeska marka również otworzyła w Polsce pulę zamówień na swój najnowszy, w pełni elektryczny model, czyli Skodę Enyaq Coupe iV. Akumulator o pojemności 82 kWh, i zasięg do 552 km w cyklu WLTP. Elektryczny SUV coupé jest dostępny także wersji SPORTLINE oraz po raz pierwszy w najmocniejszym wariancie RS. Do polskiej oferty dołącza także ENYAQ RS iV. Ceny? Skoda nie jest już tanią marką. Najtańszy Enyaq z pochylonym dachem startuje od 249 950 zł, pulę zamyka najmocniejsza w historii Skoda, czyli niemal 300-konny Enayq RS Coupe MAXX za 318 000 zł.



0