Twitter rozważa wymuszenie podawania swojej lokalizacji, którą będzie sprzedawać innym →

14/12/2022, 10:09 · · · 0

Casey Newton i Zoë Schiffer opublikowali artykuł na łamach Platformer, w którym szczegółowo opisują plany Twittera na odratowanie biznesu reklamowego. Ten mocno ucierpiał w ostatnich tygodniach i jak raportuje The Wall Street Journal, ruch na platformie reklamowej Twitter w listopadzie spadł o 85% rok do roku, a w pierwszych dniach grudnia jest poniżej wartości mierzalnej.

Bardziej jednak powinien nas martwić plan Elona Muska do wymuszenia na użytkownikach oglądania spersonalizowanych reklam oraz dzielenia się swoim położeniem (współrzędnymi GPS). Numery telefonu i emaile mają być natomiast wykorzystane do targetowania reklam jeszcze skuteczniej.

Ciekawy jestem, jak spróbują taką zmianę przepchnąć przez App Store, który to w rękach userów pozostawia prawo do dzielenia się (lub nie) swoim położeniem i tym, czy zgadzamy się na śledzenie, czy nie. Apple specjalnie nie weryfikuje zachowań aplikacji w tej kwestii, pomimo istnienia odpowiednich zapisów w regulaminie, więc Twitter może próbować to robić po cichu, jak niektóre inne aplikacje, kłamiąc jednocześnie w specyfikacji App Store, że nas nie śledzą.

To może być też interesujące w kontekście przepisów Unii Europejskiej, która tego typu tematy reguluje. Czy Twitter zablokuje możliwość przeglądania serwisu osobom, które nie wyrażą zgody na śledzenie? Wątpliwe. Czy będą próbowali śledzić ich „po cichu”? Nie zdziwiłbym się.



0

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.