Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu SkyShowTime – pierwsze wrażenie, klient mobilny i przeglądarka. Uwaga na pułapkę!

SkyShowTime – pierwsze wrażenie, klient mobilny i przeglądarka. Uwaga na pułapkę!

0
Dodane: 1 rok temu

SkyShowtime już w Polsce. Zamiast jednak wstawiać wam tu marketingowe farmazony nadesłane przez operatora tej usługi i potwierdzać to, co już wiadomo, że usługa jest, działa w Polsce i oferuje filmy i seriale, postanowiłem sprawdzić jak się jej używa. Już na wstępie spotkałem się z nieciekawą pułapką dotyczącą płatności, którą wam tu przedstawię.

SkyShowtime oficjalnie otworzył swoje wirtualne kino w Polsce 14 lutego. Operator usługi postanowił skusić klientów ofertą, dzięki której opłata subskrypcyjna, standardowo wynosząca 24,99 zł miesięcznie dla nowych subskrybentów będzie wynosiła 12,49 zł. Co ciekawsze, promocja ta nie jest ograniczona czasowo. Innymi słowy, jeżeli zdecydujesz się na SkyShowTime teraz, będziesz płacić 12,49 miesięcznie aż do czasu rezygnacji z usługi. Jednak już tutaj czyha na was pewna pułapka.

Jeżeli nowe konto zakładacie za pośrednictwem przeglądarki na komputerze, wówczas po wejściu na witrynę SkyShowTime i kliknięciu wyświetlanego w górnym, prawym roku polecenia Oglądaj SkyShowtime zostajecie przekierowani na stronę rejestracji, na której wyraźnie widać, że operator oferuje nam promocyjną stawkę abonamentu:

SkyShowtime

Taki ekran zobaczycie podczas pierwszych odwiedzin SkyShowtime w przeglądarce

Jednak jeżeli zaczynacie nie od przeglądarki, lecz od aplikacji mobilnej, wówczas uwaga! Po zainstalowaniu aplikacji uaktywnia się procedura rejestracji konta, podajecie swoje dane, klikacie przejście do płatności, a tu niespodzianka: stawka jaką chce pobrać operator wynosi pełną kwotę abonamentu, czyli 24,99 zł.

Co gorsza, gdy anulujecie tę operację (tak zrobiłem, w końcu czemu mam płacić podwójnie za coś, co jest oferowane za połowę stawki?), to użyty podczas rejestracji w aplikacji mobilnej adres e-mail jest już spalony. Zarejestrowaliście się, ergo – nie jesteście już „nowymi użytkownikami”, zatem promocja dla „nowych”, wam nie przysługuje. Fakt, że jeszcze niczego nie zapłaciliście i w ogóle nie korzystaliście z usługi nie ma znaczenia. Ważne jest to, że zarejestrowaliście swój adres e-mail i macie konto. Zalogowanie się na zarejestrowane konto w SkyShowtime i próba wykupienia abonamentu się nie powiedzie, bo od razu po zalogowaniu się na konto jesteście przenoszeni na taką oto stronę:

Jak widać nie ma nawet wzmianki o promocyjnej kwocie 12,49 zł/mies. To może cena zmaleje dopiero jak klikniemy Dołącz już teraz? Sprawdziłem to. Nic z tego:

Jak widzicie, po kliknięciu Dołącz już teraz jesteśmy przekierowywani na stronę procedowania płatności, a cena wciąż wynosi pełne 24,99 zł. Co zrobić w takiej sytuacji chcąc mieć tańszy dostęp do SkyShowtime? Zarejestrować się na inny adres e-mail. Niemniej takie działanie usługi, która promowana jest jako tańsza, a de facto klienci zaczynający rejestrację od aplikacji mobilnej, a nie od przeglądarki wcale tańszej ceny nie otrzymują, to spore niedopatrzenie. Tym bardziej, że większość użytkowników dziś konsumuje cyfrowe treści za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Chciałbym wierzyć, że to jedynie błąd i niedopatrzenie ze strony operatora usługi i wydawcy. Tyle na początek. To nie koniec o SkyShowTime, w końcu mam już konto. Niebawem kolejna porcja moich uwag na temat działania tej usługi.

 

 

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .