Sonos Pro to nie sprzęt to… SaaS
Ufam, że wiecie, czym jest SaaS, ten skrót wywodzący się z anglojęzycznego zwrotu „Software as a Service” w polskim funkcjonuje pod postacią „oprogramowanie jako usługa”. I tym właśnie, usługą, a nie kolejnym produktem jest Sonos Pro. Wyjaśniam o co chodzi.
Sonos ogłosił, że wprowadza swoją pierwszą ofertę oprogramowania jako usługi. Sonos Pro, bo o tym mowa, jest specjalistycznym oprogramowaniem dla firm znacznie ułatwiającym udźwiękowienie danego miejsca, np. restauracji czy sklepu. Mało kto robiąc zakupy zwraca uwagę na tony wpadające do naszych uszu, ale one mają znaczenie. Jednocześnie też właściciel sklepu, galerii, restauracji, pubu, czy innego miejsca publicznie dostępnego, nie może sobie odtwarzać tego co chce. Sonos Pro to rozwiązanie, które ma takim przedsiębiorcom zapanować nad udźwiękowieniem posiadanych przez nich lokali publicznych.
Co konkretnie potrafi Sonos Pro? Wymieniam dla Was wprost z przekazanych mi informacji przez markę Sonos. Sonos Pro pozwala:
- monitorować, co dokładnie jest odtwarzane w każdej podlegającej właścicielowi/przedsiębiorcy/zarządcy lokalizacji;
- programować harmonogramy odtwarzania i wstrzymywania wybranych utworów muzycznych (ma to niby ułatwić skupienie się pracowników na klientach)
- ustawiać uprawnienia do kontroli systemu, aby uniemożliwić dostęp nieupoważnionym użytkownikom i zmniejszyć ryzyko związane z naruszeniem bezpieczeństwa danych firmy;
- zdalnie aktualizować i restartować system;
Ponadto do podkreślanych funkcji nowej usługi Sonos Pro należy też ekskluzywny dostęp do Sonos Backgrounds, komercyjnie licencjonowanej usługi muzycznej zawierającej szereg utworów od niezależnych artystów, a także możliwość skorzystania z serwisów streamingowych innych firm, takich jak Mood Mix, Soundtrack Your Brand lub Rockbot.
Zatem punkty handlowe czy gastronomiczne będą mogły zadbać nie tylko o kwestię wizualną, ale również słyszalną. Jeżeli prowadzicie knajpę i macie ochotę na takie rozwiązanie, to muszę was zmartwić, nie jest (jeszcze) dostępne w Polsce. Póki co Sonos Pro jest oferowany w Stanach Zjednoczonych, ale firma deklaruje, że uruchomi usługę również na innych rynkach. Ile to kosztuje? To usługa oferowana w modelu subskrypcyjnym (jak wiele współczesnych pakietów oprogramowania), wyceniona jest w USA na 35 dolarów miesięcznie za jedną lokalizację.