Samsung chwali się statystykami sprzedaży soundbarów
Firma Samsung już od kilku lat utrzymuje pozycję lidera na globalnym rynku soundbarów. Według danych firmy badawczej FutureSource Consulting, soundbary Samsung już po raz 9. z rzędu są najchętniej kupowane na świecie. Urządzenia te cieszą się dużą popularnością także w Polsce – wiodą prym w tej kategorii już od 8 lat.
Według Futuresource Consulting, globalny rynek soundbarów, który wykazuje stały wzrost o około 5,7 proc. w okresie ostatnich trzech lat, odnotował w 2022 r. sprzedaż 23,16 miliona sztuk. Według prognoz do 2025 roku osiągnie ona poziom 26 milionów urządzeń. Samsung w 2022 roku miał 20,4 proc. udział w globalnym rynku tych urządzeń i odpowiadał za 18,4 proc. wielkości sprzedaży w tym okresie.
Marka pochwaliła się również danymi z rynku polskiego (wewnętrzne dane Samsung). Według nich Samsung zakończył 2022 rok z ponad 40 proc. udziałem ilościowym i ponad 43 proc. udziałem wartościowym w polskim rynku soundbarów.
W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów, oferta soundbarów z roku na rok jest coraz bogatsza i bardziej zróżnicowana. W tym roku Samsung proponuje przede wszystkim trzy serie urządzeń. W modelach Q-Serii, Ultra Slim i S-Serii wykorzystano po raz pierwszy na świecie funkcję Bezprzewodowego Dolby Atmos. Dzięki niej można zapomnieć o nieestetycznej plątaninie kabli. Funkcja pozwala połączyć soundbar bezprzewodowo z telewizorem i odkryć przestrzenne kinowe brzmienie za sprawą technologii Dolby Atmos.
Z kolei funkcja Q-Symphony pozwala jednocześnie korzystać z systemu audio wbudowanego w telewizor i soundbara. Trzeba jednak zaznaczyć, że musi to być również telewizor marki Samsung (np. tegoroczna seria Neo QLED czy OLED). W tradycyjnych rozwiązaniach po podłączeniu soundbara, głośniki telewizora są automatycznie odłączane. Dzięki funkcji Q-Symphony górne i boczne głośniki telewizora wykorzystywane są jako dodatkowy kanał audio. Funkcja dostępna jest w soundbarach Q-Serii, Ultra Slim i S-Serii.
W najwyższym tegorocznym modelu Q-Serii, czyli Q990C, przestrzenne brzmienie zagwarantuje Wielokanałowy Dźwięk Przestrzenny 11.1.4. Oznacza 11 kanałów równomiernie rozprowadzających dźwięk, 1 niskotonowy i 4 skierowane ku górze. Firma przypomniała też o trwającej do 2 lipca promocji cashback na soundbary Samsung, o czym już was wcześniej informowaliśmy.