ChatGPT – hype mija, czatbot już się znudził?
Statystyki najpopularniejszego chatbota napędzanego AI pokazują, że od ponad dwóch miesięcy rozwiązanie stworzone przez OpenAI nie budzi już takiego zainteresowania jak wcześniej.
Gdy spojrzymy na statystyki publikowane przez serwis Similarweb, widać wyraźnie, że miesiącem, w którym konwersacyjny chatbot dostępny za pośrednictwem interfejsu webowego miał największe wzięcie, był kwiecień 2023 roku. Wówczas na stronę ChatGPT trafiło 1,8 mld użytkowników z całego świata. Pierwsze oznaki wyhamowania zainteresowania tym rozwiązaniem dało się zaobserwować w maju, który nie przyniósł dalszego wzrostu liczby wizyt na witrynie ChatGPT. W czerwcu br. liczba wizyt spadła do 1,6 mld. Owszem, to wciąż bardzo wiele, ale istotny jest trend, a ten jest spadkowy.
Podobna sytuacja jest widoczna również na naszym, lokalnym kawałku internetu. Wg Mediapanel, jeszcze w kwietniu liczba realnych użytkowników ChatGPT w Polsce przekraczała 2,85 mln ze średnim zasięgiem 9,61% i średnim czasem w serwisie sięgającym niemal 35 minut. To pokazuje, że jeszcze w kwietniu wielu z nas lubiło sobie pogadać z czatbotem OpenAI.
W maju liczba realnych użytkowników usługi OpenAI spadła to nieco ponad 2 mln, zasięg zmalał do 6,79%, choć średni czas wizyty wciąż pozostawał dość długi, przekraczający nieco 31 minut. Czerwiec przyniósł ChatGPT dalszy spadek popularności, usługa OpenAI w Polsce w ogóle wyleciała poza topową 10. najpopularniejszych serwisów technologicznych (w tej kategorii klasyfikowano konwersacyjną AI) w Polsce. Najwyższą pozycję ChatGPT osiągnął w kwietniu, wówczas webowy interfejs usługi OpenAI był 8. serwisem technologicznym pod względem popularności w Polsce.