Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu TomTom GO Expert Plus – nawigacja z trybem „unikania stref niskiej emisji”

TomTom GO Expert Plus – nawigacja z trybem „unikania stref niskiej emisji”

0
Dodane: 12 miesięcy temu

TomTom GO Expert Plus to nowe rozwiązanie debiutujące w portfolio TomTom. Jest to ulepszona wersja systemu nawigacyjnego przeznaczonego dla kierowców aut większych niż zwykłe samochody osobowe. Co potrafi TomTom GO Expert Plus?

TomTom GO Expert Plus

TomTom GO Expert Plus, to rozwiązanie zaprojektowane specjalnie dla kierowców ciężarówek. Poprzedni model nawigacji oferowany przez holenderską markę, TomTom GO Expert, odniósł sukces na rynku, zyskując tytuł najczęściej sprzedawanego urządzenia nawigacyjnego dla kierowców ciężarówek w 2022
roku w Europie.

Rozszerzenie stref niskiej emisji spalin w Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej stanowi poważne wyzwanie dla zawodowych kierowców i firm transportowych. Niezgodność z wymaganymi normami emisji spalin może skutkować wysokimi karami, co sprawia, że dokładne poruszanie się po tych strefach ma kluczowe znaczenie dla kierowców ciężarówek. W odpowiedzi na to wyzwanie urządzenie TomTom GO Expert Plus posiada funkcję „Low-Emission Zones”. Funkcja automatycznie wyklucza strefy niskiej emisji z tras kierowców ciężarówek, zapewniając zgodność z lokalnymi ograniczeniami. Ponieważ obszar stref ich lokalizacje i liczba stale się zmieniają, kierowcy będą otrzymywać comiesięczne aktualizacje danych.

TomTom GO Expert Plus

GO Expert Plus oferuje ulepszone wskazówki wizualne i pełnoekranowe animacje, które ostrzegają kierowców o zbliżających się zjazdach, zakrętach lub zmianach pasa ruchu, nawet podczas jazdy z wyłączonym dźwiękiem. Wykorzystując dokładne dane TomTom Traffic, nowy GO Expert Plus zapewnia kierowcom ciężarówek aktualizacje informacji na temat ruchu drogowego w czasie rzeczywistym.

Wskazówki pozwalają kierowcom przewidywać warunki drogowe, unikać zamknięcia dróg i dokładnie szacować czas przybycia (ETA). Dzięki tym precyzyjnym danym kierowcy ciężarówek mogą dokładnie określać czas dostawy. Wychodząc naprzeciw nadchodzącym przepisom dotyczącym ładowania, GO Expert Plus to pierwsza nawigacja na rynku wyposażona w złącza USB-C (zarówno PND, jak i Wind Screen Mount). Oprócz zgodności z najnowszymi przepisami UE dotyczącymi sprzętu, ten typ połączenia oferuje również bardziej zrównoważone i przyjazne dla klienta rozwiązanie, ponieważ USB-C będzie standardem branżowym.

TomTom GO Expert Plus

TomTom GO Expert Plus zawiera również punkty POI dostosowane do specyficznych potrzeb kierowców ciężarówek. Obejmują one miejsca odpoczynku, w tym te związane z DKV Mobility, a także stacje paliw, miejsca parkingowe dla ciężarówek i centra serwisowe. Zaangażowanie TomTom w poprawę ogólnych doświadczeń związanych z transportem ciężarowym gwarantuje to, że zawodowi kierowcy mają dostęp do niezbędnych udogodnień i usług na swoich trasach. Dzięki możliwości aktualizacji kodu nowego urządzenia, TomTom deklaruje, że będzie kontynuował ulepszanie produktu poprzez dodawanie kolejnych funkcji.

Ponieważ wiele małych i średnich firm transportowych posiada w swojej flocie więcej niż jeden pojazd, GO Expert Plus umożliwia również ustawienie wielu profili. Kierowcy mogą zapisywać w nich charakterystyki pojazdów (określone wymiary, waga, niebezpieczny ładunek itp.), co ułatwia przełączanie się między nimi i nawigowanie najbardziej odpowiednią trasą, unikając nieodpowiednich dróg, mostów i tuneli, w oparciu o specyfikację każdego z nich. Funkcja ta będzie dostępna wraz z aktualizacją oprogramowania.

TomTom GO Expert Plus

Urządzenie TomTom GO Expert Plus jest już dostępne w sklepie internetowym TomTom.com w cenie 1799 zł za model z ekranem 6″, 2049 zł za wersję z ekranem 7″ oraz 2299 zł za wersję Premium Pack, czyli urządzenie z ekranem 7″ i akcesoriami (konwerter 12V > 2xUSB, dwa krążki samoprzylepne ułatwiające mocowanie, skórzany futerał na urządzenie oraz 2-letnią subskrypcję ostrzeżeń o fotoradarach. Wersja najtańsza z ekranem 6″ będzie dostępna w sierpniu br. Pozostałe już można kupić.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .