InPost z ratunkiem dla roztargnionych na Lotnisku Chopina w Warszawie
Przyznajcie, jak często zdarzało się wam, że zapomnieliście wyjąć czegoś z plecaka/walizki, a później podczas kontroli na lotnisku musieliście ten przedmiot po prostu wyrzucić? InPost wstrzelił się z rozwiązaniem.
InPost we współpracy z lotniskiem Chopina uruchomił w terminalu odlotów paczkomat. Nie jest to jednak zwykły, typowy punkt nadawania paczek. Obiekt przewidziano raczej jako rozwiązanie dla tych, którzy nie przeszli kontroli bezpieczeństwa ze względu na przedmioty zabrane na podróż. Wcale nie muszą to być jakieś faktycznie niebezpieczne materiały. Wystarczy, że w bagażu podręcznym masz za dużo kosmetyków, a nadawanego bagażu nie masz.
Jeżeli w tym momencie niektórzy pomyśleli o przechowalni bagażu, to muszę Was wyprowadzić z błędu. Owszem, są takie na lotnisku, ale nie, nie przechowacie w nich rzeczy, które takich jak np. zbyt duży powerbank (powyżej 160 Wh pojemności). Nowy paczkomat InPostu również przechowalnią nie jest, ale pozwala wysłać za jego pomocą przedmioty zakwestionowane podczas kontroli bezpieczeństwa takie jak:
- płyny, żele, aerozole zakwestionowane ze względu na przekroczenie limitów pojemnośći;
- przedmioty z ostrym zakończeniem lub ostrą krawędzią;
- tępe narzędzia, które w rękach potencjalnego napastnika mogłyby być użyte w celu spowodowania ciężkich obrażeń lub zagrożenia dla bezpieczeństwa statku powietrznego;
- zapasowe baterie, akumulatory, urządzenia elektroniczne, niedozwolone zgodnie z DGR (Dangerous Goods Regulations) również można wysłać;
- powerbanki o pojemności większej niż 160 Wh.
Oczywiście usługa nie jest za darmo. Procedura wygląda tak, załóżmy że zostajecie zatrzymani na kontroli bezpieczeństwa, z powodu zakwestionowania jakiegoś bagażu. Co robicie, aby nie wyrzucać być może cennego dla Was przedmiotu? Krótki poradnik.
Idziecie do paczkomatu InPost zlokalizowanego na poziomie odlotów, w przejściu Fast Track w strefie E. Obok niego znajduje się specjalne stoisko wyposażone w kartony do pakowania oraz markery umożliwiające wpisanie kodu przesyłki na pudełku. UWAGA: proces nadania i pakowania odbywa się wyłącznie w asyście pracownika wsparcia obsługi lub pracownika wsparcia SOL, który umieszcza przedmiot w specjalnej torbie oraz nadzoruje działanie do momentu ulokowania przesyłki w paczkomacie. Dzięki takiemu zabezpieczeniu przedmiot, który nie jest dozwolony w bagażu kabinowym, może zostać nadany jako przesyłka. Nie wolno wyjmować przedmiotu z zaplombowanego opakowania. Ponadto aby skorzystać z usługi InPost na lotnisku Chopina należy:
- Wykupić usługę Fast Track (koszt: 39 zł).
- Mieć (lub zainstalować) aplikację InPost Mobile.
- Nadać paczkę na dowolny adres za pomocą aplikacji mobilnej InPost Mobile – koszt nadania to ok. 15-25 zł zależnie od wielkości paczki.