Największa firma leasingowa w Polsce już gotowa na mObywatel
Od 1 września we wszystkich instytucjach finansowych w Polsce można potwierdzać swoją tożsamość za pomocą aplikacji mObywatel. PKO Leasing ogłosiło, że klienci korzystający z mDowodu mogą już załatwić potrzebne im sprawy związane z leasingiem w 45 oddziałach firmy w Polsce.
Klienci PKO Leasing, podczas wizyty w jednym z 45 oddziałów w Polsce, jak również procesując leasing w oddziałach PKO Banku Polskiego lub zawierając umowę u dostawcy PKO Leasing, mogą dopełnić formalności, posługując się mDowodem. Weryfikacja tożsamości będzie polegać na zeskanowaniu w aplikacji mObywatel kodu QR udostępnionego przez doradcę lub, w przypadku braku aplikacji, na ocenie wizualnej dokumentu w telefonie klienta. Oznacza to, że wszystkie sprawy wymagające potwierdzenia tożsamości klienta, mogą być załatwione bez potrzeby okazywania tradycyjnego dowodu osobistego, czy paszportu.
„Funkcjonujemy w cyfrowych czasach, dlatego chcąc wspierać naszych klientów i dotrzymując im kroku zapewniamy nowoczesne rozwiązania, których celem jest łatwiejszy dostęp do oferowanych przez nas usług. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi usprawnia i ułatwia realizację planów naszych klientów, pozwalając im jednocześnie na podejmowanie szybkich i bezpiecznych decyzji biznesowych – mówi Anna Wiśniewska, Dyrektor Departamentu Produktów i Procesów w PKO Leasing. Potwierdzenie danych klienta przy użyciu mDowodu to kolejne rozwiązanie, które sprawia, że proces uzyskania finansowania staje się jeszcze bardziej intuicyjny i przyjazny klientom. Klienci oczekują cyfrowych rozwiązań, a my odpowiadamy na te potrzeby – dodaje.
Klient, którego tożsamość ma zostać potwierdzona za pośrednictwem aplikacji mObywatel podczas wizyty w oddziale, powinien w aplikacji wybrać opcję Potwierdź swoje dane. Znajdzie ją pod swoim dokumentem lub w opcji Kod QR w dolnym menu. Następnie zostanie poproszony o zeskanowanie kodu QR, który udostępni mu doradca. Kolejnym krokiem jest potwierdzenie przekazanie danych przyciskiem Udostępnij dane. Doradca w swojej aplikacji zobaczy potwierdzenie dokumentu i dane Klienta. Będą one widoczne przez 3 minuty.
Niestety, mDowód może być używany tylko w sytuacji wzajemnej obecności stron, więc nie można zweryfikować tożsamości Klienta przy wykorzystaniu tego dokumentu na odległość. mDowód nie jest cyfrową wersją dowodu osobistego – dokumenty różnią się serią i numerem, datą wydania i ważności. Przykro to mówić, ale to jest absurd cyfryzacji. Co z tego, że klient, dysponuje cyfrowym poświadczeniem tożsamości, skoro załatwienie sprawy wciąż wymaga jego fizycznej obecności w oddziale instytucji-strony umowy? Jeżeli ktoś liczył na to, że dzięki aplikacji mObywatel będzie mógł załatwić sprawę zdalnie, bo np. jest inwalidą i poruszanie się sprawia mu problem, to niestety przeżywa potężne rozczarowanie. Naprawdę nie dało się tego zrobić lepiej?