Motorola kończy… 95 lat!
Motorola to marka dziś kojarząca się przede wszystkim ze sprzętem mobilnym, jednak Motorola została założona znacznie, znacznie wcześniej. Z okazji swojego 95-lecia firma przygotowała ciekawe zestawienie.
Motorola świętuje swoje 95-lecie. Firma uznała, że to świetna okazja na przypomnienie najważniejszych momentów z własnej historii. Rozwiązania Motoroli wpłynęły na historię ludzkości — od łączności między Księżycem a Ziemią, po rozwój osobistej komunikacji. Marka z okazji 95-lecia dzieli się też z nami swoimi przemyśleniami na temat przyszłych rozwiązań w świecie telekomunikacji.
Motorola istnieje od 1928 roku, choć wówczas firma nazywała się inaczej (Galvin Manufacturing Corporation). W przesłanej do nas informacji przedstawiciele firmy uznali, że do najbardziej wyróżniających się osiągnięć z poprzednich dziesięcioleci należy lądowanie Apollo 11 na Księżycu, kiedy to wykorzystano technologię radiową opracowaną przez inżynierów firmy Motorola do nawiązania łączności między Ziemią a Księżycem. To dzięki tym rozwiązaniom Neil Armstrong mógł przekazać światu swoje słynne słowa: „To mały krok dla człowieka, ale wielki skok dla ludzkości”. Zgadzamy się, to był wielki sukces. Na dodatek taki, którego w XXI wieku jeszcze nikt nie powtórzył.
Co było później? Już po kilku latach od misji księżycowych Martin Cooper, były wiceprezes i dyrektor ds. badań i rozwoju w firmie Motorola, nawiązał pierwsze połączenie komórkowe zapoczątkowując prawdziwą rewolucję w komunikacji. Dziś smartfony, a więc następcy pierwszej komórki Coopera, pozwalają nam wszystkim na nieograniczony kontakt ze znajomymi, członkami rodziny oraz współpracownikami w dowolnej chwili i miejscu. Można śmiało powiedzieć, że nasz współczesny świat bez telefonii mobilnej wyglądałby zupełnie inaczej.
Na początku XXI wieku pojawił się RAZR V3, który zrewolucjonizował wzornictwo telefonów komórkowych. Dzięki jasnym kolorom oraz smukłej konstrukcji z klapką RAZR V3 zyskał kultowy status nie tylko w świecie technologii, ale również w świecie mody.
W 2019 roku Motorola wzięła sobie do serca potrzeby konsumentów dotyczące bardziej niezawodnej łączności i szybszego pobierania. Na podstawie tych obserwacji model moto z3 wraz z akcesorium 5G moto mod™ stał się pierwszym na świecie dostępnym w sprzedaży smartfonem łączącym się z siecią 5G. Od tego czasu priorytetem firmy Motorola jest upowszechnianie łączności 5G. W tym roku Motorola obchodzi też 10-lecie rodziny smartfonów moto g również z łącznością 5G, nowoczesnymi wyświetlaczami OLED i ciekawym wzornictwem i rozsądną wyceną produktu.
Podobną dynamikę wykazuje Motorola w rodzinie produktów edge. W zeszłym roku firma zapowiedziała swoje najsmuklejsze smartfony i pierwszą w branży matrycę aparatu głównego o rozdzielczości 200 MP (model edge 30 ultra). Seria edge popularyzuje również nowe podejście do jakościowego wykończenia telefonu – szeroko wykorzystując takie materiały jak wegańską skórę, która jest nie tylko piękna, ale także praktyczna.
Motorola przypomniała też, że wprowadziła w ostatnich latach swojej oferty nową generację składanych smartfonów serii razr – odległych następców wspomnianego wcześniej modelu RAZR V3. Motorola razr 40 ultra to najnowsze wcielenie legendarnej serii. Sprzęt wyposażony w największy na rynku zewnętrzny wyświetlacz, który pozwala użytkownikowi korzystać z aplikacji mobilnych bez otwierania urządzenia. Motorola stara się też zwiększać dostępność składanych smartfonów poprzez oferowanie nie tylko flagowego razr 40 ultra, ale także bardziej przystępnego modelu razr 40.
Następnie Motorola raczy nas nie tylko tym, jak to firma jest dumna ze swojej historii, koncentruje się na teraźniejszości, ale też spogląda w przyszłość. Na czym to ma polegać? Firma chwali się wzrostem na rynkach całego świata, szczególnie w przypadku rodzin produktów klasy premium i oferty dla firm. Wśród nich są usługi, rozwiązania i specjalne biznesowe wersje urządzeń – np. smartfon ThinkPhone by Motorola. To wynik współpracy marką laptopów ThinkPad należącą do Lenovo.
– Motorola rewolucjonizuje rynek, wprowadzając urządzenia klasy premium oraz zupełnie przełomowe w swojej klasie rozwiązania – mówi Sergio Buniac, prezes firmy Motorola – Zgodnie z dążeniem Lenovo do oferowania wszystkim inteligentniejszych technologii zapewniamy konsumentom coraz więcej naprawdę innowacyjnych rozwiązań. To podejście się sprawdza. Spodziewamy się dwukrotnego powiększenia naszego biznesu w ciągu kolejnych trzech lat.
Dążąc do tego celu, Motorola rozwija współpracę z Lenovo w obszarze B2B, także na nowych rynkach i odkrywa nowe sposoby umocnienia marki oraz jej relacji z konsumentami. Ponadto firma będzie wprowadzać innowacje związane z rozwojem urządzeń wspieranych sztuczną inteligencją (AI), a także zupełnie nowych formatów urządzeń (np. składanych czy rozwijanych), czy też zupełnie nowe funkcje oprogramowania czy jeszcze wydajniejszą łączność. Dzięki tej strategii Motorola jest gotowa na kolejne 95 lat innowacji.
Świetnie Motorola, ale nas jednak zastanawia jedno, czemu chwaląc się swoją historią firma zapomniała o pierwszych latach istnienia? Urządzenia łączności z Apollo 11 były pierwszymi produktami? Oczywiście to nieprawda. Od siebie zatem dodamy, że Motorola wyposażyła w latach 30-tych wielu policjantów z Illinois i okolic Chicago w samochodowe radioodbiorniki, a w 1940 roku to właśnie Motorola, wówczas jeszcze nazywająca się Galvin Manufacturing Corporation wyprodukowała urządzenie o nazwie Handie-Talkie SCR539 (tak, to ten sprzęt trzymany przez amerykańskiego żołnierza na powyższej fotografii). To pierwsze walkie-talkie na świecie.