Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Wykorzystanie AI do świątecznych zakupów? Chętnych nie brakuje

Wykorzystanie AI do świątecznych zakupów? Chętnych nie brakuje

0
Dodane: 1 rok temu

Badanie przeprowadzone przez szwedzką firmę fintechową Klarna pokazuje, że blisko 20 proc. młodych osób w Polsce jest zainteresowanych wykorzystaniem AI jako wsparcia w świątecznych, bardziej przemyślanych zakupach.

Zgodnie z najnowszym badaniem przeprowadzonym przez Klarnę, niecałe 20 proc. młodych osób (18 – 26 lat) rozważa wykorzystanie AI do zakupów. Ten trend widać zwłaszcza wśród mężczyzn. Jakie jeszcze ciekawe liczby wynikają z wspomnianego badania?

Spośród osób, które zadeklarowały, że skorzystały by z pomocy AI przy zakupie prezentów świątecznych:

  • 43 proc. respondentów chce wykorzystać AI do wyszukiwania promocji i okazji,
  • 42 proc. do porównywania cen,
  • 35 proc. do zarządzania budżetem,
  • 31 proc. do otrzymywania sugestii dotyczących prezentów

Jakie korzyści zdaniem badanych może dać AI podczas zakupów świątecznych (odsetek dotyczy grupy, która wyraziła zainteresowanie korzystaniem z AI):

  • 34 proc. uważa, że AI pomaga w oszczędzaniu czasu,
  • 27 proc. lubi testować nowe technologie, zwłaszcza wśród mężczyzn, gdzie odsetek ten wynosi 37 proc.
  • 21 proc. uważa, że sztuczna inteligencja pomoże im w podejmowaniu rozsądniejszych decyzji zakupowych oraz ograniczeniu spontaniczne zakupy.

Część respondentów nie chce korzystać z pomocy AI, oto jakie powody podali:

  • 35 proc. badanych generalnie lubi zakupy – zwłaszcza kobiety (38 proc.),
  • 30 proc. osób uważa, że prezenty świąteczne są zbyt ważne by oddawać je w ręce sztucznej inteligencji,
  • 22 proc. nie wie wystarczająco dużo na temat tego narzędzia, by na nim polegać
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .