Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu CES 2024 – Mercedes-Benz ogłasza współpracę z Audible i Amazon Music

CES 2024 – Mercedes-Benz ogłasza współpracę z Audible i Amazon Music

0
Dodane: 11 miesięcy temu

Na targach elektroniki użytkowej CES 2024 Mercedes-Benz, Audible i Amazon Music ogłosiły współpracę. Jej efektem ma być możliwość słuchania w aucie słuchowisk w Dolby Atmos.

Niemiecka marka pochwaliła się, że już wkrótce klienci Mercedes-Benz będą mogli nie tylko słuchać muzyki w Dolby Atmos, ale też zanurzyć się w fascynującym świecie słuchowisk w tej technologii. To kolejna nowość w dziedzinie samochodowej rozrywki Mercedes-Benz, która umieszcza kierowcę i pasażerów w samym centrum narracji – otaczając ich wielowymiarowym dźwiękiem wysokiej jakości.

Nasza współpraca z Audible i Amazon Music to kolejny istotny aspekt cyfrowej oferty Mercedes-Benz. Wciągające odsłuch audycji pozwala naszym klientom w pełni korzystać z zaawansowanej technologii dźwiękowej w naszych autach. Niezrównana rozrywka w samochodzie stanowi dla nas kolejny wymiar wysoce spersonalizowanego doświadczenia użytkownika” – podsumował Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologii.

Podstawą współpracy jest integracja systemu dźwięku obiektowego Dolby Atmos z systemami dźwięku przestrzennego Burmester 4D i 3D. Oba są opcjonalnie dostępne w modelach Mercedes-Benz wyposażonych w najnowszy system informacyjno-rozrywkowy MBUX. Włączenie aplikacji Audible i Amazon Music do oferty MBUX-a zapewnia klientom z odpowiednią subskrypcją natychmiastowy dostęp do stale rosnącej oferty audiobooków, pozycji Originals, podkastów i muzyki w Dolby Atmos. Subskrybenci obu usług mają także dostęp do całej bazy treści danego serwisu streamingowego.

Mercedes-Benz to innowacyjny lider swojej branży – idealny partner, z którym Audible i Amazon Music mogą współpracować nad ewoluującą rozrywką w autach. Samochody stanowią jedno z miejsc, gdzie ludzie spędzają najwięcej czasu, słuchając opowieści audio i muzyki. Połączenie potencjału naszych marek pozwala nam wprowadzać innowacje w zakresie doświadczeń dźwiękowych, przekształcając je w coś bardziej emocjonalnego, wciągającego i nieoczekiwanego” – powiedział Steve Boom, wiceprezes Amazona ds. audio, Twitcha i gier.

Globalny katalog Audible, liczy ponad 850 000 audiobooków, podkastów i tytułów Audible Originals. Audible jest dostawcą, a także wydawcą wysokiej jakości audycji, wybieranym przez miliony ludzi na całym świecie. Oferuje przy tym dziesiątki tytułów w technologii Dolby Atmos. Ich baza wciąż rośnie, pozwalając słuchaczom jeszcze bardziej wczuć się w odsłuchiwane historie dzięki większej szczegółowości, głębi i wyrazistości. Zakres treści sięga od bestsellerowych audiobooków z gwiazdorską narracją aż po nowe interpretacje klasyków oraz wciągające naturalne krajobrazy dźwiękowe.

O ile dobrze zrozumiałem komunikat prasowy niemieckiej marki, nie trzeba będzie kupować nowego Mercedesa. Nowa funkcjonalność i rzeczone aplikacje trafią do pokładowego systemu MBUX kompatybilnych modeli w trzecim kwartale 2024 roku. Posiadacze jakich aut mogą liczyć na interesujące słuchowiska z Dolby Atmos podczas podróży? Na pewno nowa klasa E, CLE Coupé i Kabriolet, wszystkie z trzecią generacją systemu MBUX. Mercedes nie zdradził harmonogramu wdrożenia nowości do pozostałych modeli informując jedynie, że poszerzenie oferty o kolejne modele jest w planach.

Z kolei usługa Amazon Music w Dolby Atmos jest dostępna we wszystkich modelach produkowanych od grudnia 2023 r., wyposażonych w MBUX drugiej generacji. Klienci dysponującymi kontami Audible i Amazon Music mogą korzystać z obu aplikacji oraz ich treści dostępnych w Dolby Atmos.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .