Samsung po raz 10 liderem rynku soundbarów
Samsung nieprzerwanie utrzymuje pozycję lidera na rynku soundbarów. Tak wynika z danych firmy badawczej FutureSource Consulting. Mowa o rynku w skali globalnej.
To właśnie soundbary Samsung po raz 10. z rzędu w 2023 roku były najchętniej kupowane na świecie. W omawianym okresie firma miała 20,3% rynku soundbarów ilościowo i 18,8% wartościowo. Cieszą się one dużą popularnością także w Polsce – są najczęściej wybierane nieprzerwanie już od 9 lat.
Samsung Excellence Line Neo QLED 8K i soundbar Q990 C – duet dla koneserów kina w domu
Według danych wewnętrznych w 2023 roku Samsung zakończył w Polsce 2023 rok z ponad 40% udziałem pod względem ilościowym i ponad 46% udziałem wartościowym na rynku soundbarów. W 2023 roku Polacy częściej niż rok wcześniej wybierali wśród soundbarów firmy Samsung modele z wyższej półki – czyli z subwfoorem i tylnymi głośnikami. Sprzedaż wszystkich tego rodzaju urządzeń w Polsce wzrosła o 13% w stosunku do roku ubiegłego.
W 2023 roku zdecydowanie wzrosła sprzedaż soundbarów z tylnymi głośnikami, czyli modeli HW-Q990C i HW-Q930C. Stanowiły one 17% udziału pod względem ilościowym i ponad 35% pod względem wartościowym. W 2023 roku firma sprzedała prawie 3 razy więcej najwyższych modeli (HW-Q990C i HW-Q930C) niż w roku ubiegłym.
Z kolei soundbarem firmy Samsung, który cieszył się największym zainteresowaniem kupujących w 2023 roku był HW-B550. Tuż za nim uplasowały się dwa modele z Q-serii, czyli HW-Q60B i HW-Q600B. Cechą charakterystyczną tych urządzeń jest doskonała współpraca z telewizorami Samsung, takimi jak Neo QLED, QLED czy OLED. Funkcja Q-Symphony, tworzy synergię dźwięku, jednocześnie wykorzystując głośniki soundbara i telewizora. W tradycyjnych rozwiązaniach po podłączeniu soundbara, głośniki telewizora były wyłączane. Samsung zdecydował się wykorzystać moc obu urządzeń, aby zintensyfikować wrażenia dźwięku przestrzennego.
Najwyższy zeszłoroczny model soundbarów Q-Serii, czyli Q990C, charakteryzuje się przestrzennym brzmieniem, który oferuje Wielokanałowy Dźwięk Przestrzenny 11.1.4. Oznacza to 11 kanałów równomiernie rozprowadzających dźwięk, 1 niskotonowy i 4 skierowane ku górze. W efekcie dźwięk będzie otaczać widzów z każdej strony, a przeżycia podczas oglądania rozgrywek sportowych czy filmów akcji staną się jeszcze bardziej intensywne i realistyczne.
W modelach Q-Serii, Ultra Slim i S-Serii wykorzystano funkcję Bezprzewodowego Dolby Atmos. Dzięki niej można zapomnieć o nieestetycznej plątaninie kabli. Funkcja ta pozwala połączyć soundbar bezprzewodowo z telewizorem.