Czy telewizor może być lifestyle’owy? Samsung przekonuje, że tak – zresztą nie tylko telewizor
Telewizor przestał być już wyłącznie „gadżetem” typowo użytkowym, który bezrefleksyjnie włączamy, by obejrzeć kolejny odcinek ulubionego serialu. Widzom w coraz większym stopniu zależy na tym, by sprzęt, w który wyposażamy nasz dom, odznaczał się nietuzinkowym wzornictwem i walorami estetycznymi najwyższej klasy. Takie są właśnie urządzenia multimedialne Samsung z serii Lifestyle.
Rodzina telewizorów Samsung Lifestyle charakteryzuje się różnorodnością pod względem funkcji i designu. Najlepiej sprzedającym się reprezentantem tej linii jest model The Frame. Jak wynika z wewnętrznych danych tylko w 2022 i 2023 r. znalazł on w Polsce kilkadziesiąt tysięcy nabywców. Telewizor dostępny jest w kilku wariantach przekątnej – począwszy od 43 cali na 85 kończąc. Niezmiennie najpopularniejszą wśród użytkowników przekątną jest 55 cali, ale zauważalne jest też coraz bardziej zainteresowanie mniejszymi (32 cali) i większymi (65 cali) telewizorami. W oby tych grupach w ubiegłym roku odnotowano 20 proc. wzrost sprzedaży w porównaniu do 2022 r.
Telewizory The Frame w 2024 r. zostały wyposażone w funkcje, które wzbogacają doznania związane z obcowaniem z dziełami sztuki. Dzięki dostępowi do usługi Art Store, mogą wyświetlać na ekranie reprodukcje wybranych dzieł z liczącego ponad 2,5 tys. pozycji katalogu dzieł sztuki z muzeów i galerii o światowej renomie. Nowa funkcja strumieniowania dzieł sztuki (Art Store Streaming), daje użytkownikom możliwość poznania bezpłatnie co miesiąc kolekcji dzieł sztuki udostępnianych przez firmę Samsung.
Jesteśmy na „Welcome to BESPOKE AI” – Samsung prezentuje najnowszą linię sprzętu AGD
Ponadto, The Frame w wersji 2024 jest bardziej energooszczędny. Podczas prezentacji na ekranie dzieł sztuki zmniejszana jest częstotliwość odświeżania obrazu, co może przynieść oszczędność zużycia energii w zależności od czasu prezentacji nawet do 10 proc.
Jedną z wielu cech szczególnych The Frame są magnetyczne, wymienne ramki, dostępne w kilku wersjach kolorystycznych i stylach. Dostępny w zestawie z telewizorem specjalnie dopasowany uchwyt umożliwia montaż tak, aby ekran ściśle przylegał do ściany, co upodabnia go do obrazu.
To jednak nie wszystkie nowości na ten rok – posiadacze tego telewizora mogą cieszyć się także dostępem do płatnej platformy Flexit, specjalizującej się w dbaniu o zdrowie oraz dobre samopoczucie. Jest ona udostępniana za pomocą Daily+ – nowego lifestyle’owego centrum w menu systemu Samsung Tizen.
Interesującym dodatkiem do The Frame, wynoszącym doświadczenia użytkownika na zupełnie nowy poziom, jest głośnik Music Frame. Urządzenie integruje się z aplikacją SmartThings. Może działać samodzielnie jako bezprzewodowy głośnik, a także jako element systemu audio – po sparowaniu z telewizorem i soundbarem za pomocą funkcji Q-Symphony – co pozwala uzyskać jeszcze lepszą jakość brzmienia basów i dźwięku przestrzennego.
Konstrukcja Music Frame, przypominająca ramę obrazu pozwala harmonijnie wkomponować urządzenie w wystrój każdego pomieszczenia. Zamiast czarnych maskownic głośników mamy miejsce na wstawienie własnej, drukowanej grafiki lub zdjęć. To niezaprzeczalna zaleta dla każdego, komu zależy na estetycznym wnętrzu.
Do rodziny urządzeń Samsung Lifestyle zalicza się także projektory, w zależności od modelu dostosowane do różnych potrzeb użytkowników. W 2023 roku Samsung sprzedał ponad 10 tysięcy projektorów, z czego zdecydowaną większość stanowił model The Freestyle cieszący się niesłabnącą popularnością. Jak wynika z wewnętrznych danych to ponad dwukrotny wzrost w stosunku do 2022 roku. Na czym polega jego fenomen? The Freestyle możemy zabrać w każdą podróż, bo urządzenie waży zaledwie 830 g. Samsung oferuje obecnie już drugą generację tych projektorów, która charakteryzuje się szybszą obsługą i pełnym zakresem funkcji Smart TV.
The Premiere to z kolei projektory laserowe krótkiego rzutu, które można ustawić w odległości zaledwie kilkunastu centymetrów od ściany, aby uzyskać obraz o rozmiarze do aż 130 cali. W tym modelu wykorzystano innowacyjną Technologię Potrójnego Lasera, która pozwala oddać kinową jakość zgodną z wizją reżysera. Takie wrażenia udało się uzyskać, dzięki wsparciu standardu HDR10+ i funkcji Filmmaker Mode. Wszystkie detale będą dobrze widoczne nawet przy oglądaniu filmów w ciągu dnia. Jasność 2800 ANSI lumenów w przypadku modelu LSP9T oraz 2200 ANSI lumenów – w modelu LSP7T zapewni wystarczająca ilość światła, by widzowie mogli cieszyć się ulubioną rozrywką o dowolnej porze dnia.
Zaletą projektora The Premiere jest także dźwięk, który w modelu LSP9T jest zasługą 40-watowych głośników w formacie 4.2 i wbudowanych głośników niskotonowych. Z kolei za brzmienie przestrzenne w modelu LSP9T odpowiada technologia Samsung Acoustic Beam, która wykorzystuje 44 otwory do rozprowadzenia dźwięku w pomieszczeniu. Technologia wzmacnia emisję dźwięku z lewej i prawej strony, zapewniając prawdziwie wciągające wrażenia akustyczne.
Telewizor The Serif można wyeksponować jako nowoczesny mebel – i w ten sposób prezentować go gościom (dostępne w zestawie nóżki podłogowe pozwalają ustawić urządzenie w dowolnym miejscu salonu). W tym roku gama urządzeń The Serif poszerza się o nowy wariant kolorystyczny – butelkową zieleń.
Z kolei przedstawicielami serii Lifestyle do zadań specjalnych są telewizory The Terrace i The Sero. Pierwszy z wymienionych, dzięki odporności na warunki pogodowe (spełnia wymogi normy IP55), kurz i wilgoć, możemy wystawić w ogrodzie czy na tarasie i zorganizować w ten sposób kino pod chmurką.
Drugi z wymienionych modeli, czyli The Sero, wyposażono w obrotowy ekran, dzięki czemu można przestawić go z trybu panoramicznego w portretowy. Taka konstrukcja, w połączeniu z funkcją Ekran Współgrający z Telefonem, ułatwia odtwarzanie treści wideo nagranych smartfonem, bez konieczności kompensacji obrazu w formie rozmycia tła po bokach.