Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu The Boring Phone – pomysł marek Heineken i Bodega na „nudny telefon”

The Boring Phone – pomysł marek Heineken i Bodega na „nudny telefon”

0
Dodane: 8 miesięcy temu

Heineken i Bodega wprowadzają na rynek „The Boring Phone”. To urządzenie, które daje wolność, bez zbędnych dodatków, tak przynajmniej promują je marki, które wykreowały ten pomysł. The Boring Phone jest bardziej projektem społecznym adresującym pewien problem związany z nawiązywaniem kontaktów, niż kolejnym telefonem.

Heineken i amerykańska marka Bodega wprowadzają na rynek „The Boring Phone”. Idea wydaje się prosta. Chodzi o urządzenie, które ma pomóc ludziom wrócić do korzeni i pokazać, że ich życie towarzyskie może być ciekawsze, gdy przestaną tak często zerkać w ekran. Samo urządzenie oczywiście nie zostało wyprodukowane przez Heinekena czy markę Bodega. Za stronę sprzętową odpowiada HMD (Human Mobile Devices), czyli firma, którą z pewnością możecie kojarzyć jako spadkobiercę legendarnej kiedyś marki Nokia.

Wyprodukowany przez Human Mobile Devices (HMD) „The Boring Phone” to powrót do podstaw. To urządzenie bez dostępu do Internetu, mediów społecznościowych i innych aplikacji. O co chodzi? O cyfrowy detoks. HMD razem we współpracy z firmami Heineken i Bodega opracował sprzęt, który swój debiut będzie mieć w Bodega pop-up podczas Milan Design Week, jednego z największych festiwali designu i innowacji na świecie.

The Boring Phone

Badania pokazują, że około 90% osób przyznaje się do bezrefleksyjnego przeglądania stron internetowych w trakcie wieczornych spotkań ze znajomymi. Dlatego wymienione marki chcą wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, pragnących nieco odciąć się od technologii, a zyskać poprawę jakości kontaktów z innymi ludźmi. Tych prawdziwych, a nie wirtualnych.

Smartfony, niosące ze sobą wiele korzyści, sprawiły, że coraz trudniej się od nich oderwać. Większość z nas w kieszeni nosi prywatne kino, odtwarzacz muzyczny, a także narzędzie umożliwiające nieograniczony dostęp do informacji i pozwalające bez limitów rozmawiać z najbliższymi i to niezależnie od tego, gdzie się w tej chwili znajdują. Ale to wszystko sprawia, że coraz trudniej nam się skupić na tym, by być tu i teraz. By zadbać o jakość naszych spotkań na żywo. Wyprodukowany przez Human Mobile Devices (HMD) telefon Heineken x Bodega, eliminuje rozpraszacze, które zawierają smartfony. To urządzenie zaprojektowane z myślą o zapewnieniu podstawowych funkcji: odbierania połączeń i wiadomości tekstowych. Tyle zdaniem wymienionych firm wystarczy, by zapewnić nam udany wieczór.

The Boring Phone

Przezroczysta obudowa telefonu i naklejki na wzór hologramu, nawiązują do zamiłowania pokolenia Z do mody i designu, przypominając jednocześnie telefony komórkowe z początku XXI wieku. Brak aplikacji i możliwości przeglądania Internetu ma sprawić, że będziemy bardziej skupieni na tym co tu i teraz.

Bateria nie musi tutaj wysilać się na dostarczanie energii w celu zapewnienia łączności z internetem i działania mnóstwa aplikacji, w efekcie telefon bez ładowania w trybie czuwania wytrzyma tydzień. Bateria ma zapewniać do 20 godzin rozmów.

Badania zlecone przez Heineken ujawniają, że 90% Zillenialsów (osób z pokolenia Z i Millienialsów) w Wielkiej Brytanii i USA przyznaje się do zerkania na smartfona w trakcie spotkań z przyjaciółmi i rodziną. Średnio aż siedmiokrotnie w trakcie takiego wieczoru scrollują wiadomości lub sprawdzają media społecznościowe. Największymi rozpraszaczami są właśnie media społecznościowe (62%), na drugim miejscu służbowy e-mail (36%), a kolejne 30% zdradza, że ukradkiem gra na telefonie zamiast angażować się w rozmowę.

The Boring Phone

Problem nie jest przez Zillenialsów lekceważony. Ponad jedna trzecia (37%) badanych przyznaje, że zerka na telefon częściej niż powinna. Pięć procent mniej deklaruje, że zamierza wyłączać telefon na czas wyjść ze znajomymi i rodziną, a 22% respondentów przyznaje, że już to robi lub zostawia telefon w domu. Jakby tego było mało – o podobnych krokach myśli aż 38% osób.

Pochodzący z Ibizy brytyjski producent TSHA (jeden z najszybciej zyskujących popularność brytyjskich twórców) będzie świętował premierę The Boring Phone rozdając urządzenie fanom. TSHA na własnej skórze przekonuje się, jak dużą barierę stanowi technologia w przeżywaniu wydarzeń muzycznych.

TSHA: Jako artysta chcesz nawiązać jak najlepszy kontakt z publiką. Chcesz wiedzieć, że dobrze się bawią. Ale trudno to zrobić, gdy zerkasz na tłum ze sceny, a zamiast twarzy widzisz morze wycelowanych i święcących w twoją stronę smartfonów. Chciałbym zobaczyć świat, w którym wchodzimy do restauracji, pubu, czy innego lokalu i po prostu żyjemy chwilą. Bawimy się. Heineken/Bodega Boring Phone to idealne antidotum na problem, jakim stały się smartfony w trakcie wieczornych wypadów.

The Boring Phone zostanie zaprezentowany 18 kwietnia podczas Milan Design Week. Później urządzenia zostaną rozdane imprezowiczom na całym świecie, by mogli się odłączyć od sieci i w pełni cieszyć czasem spędzonym z przyjaciółmi, rodziną i bliskimi. No i trochę zaszaleć nocą. Jeśli nie uda ci się zdobyć fizycznego egzemplarza The Boring Phone, nic straconego. Dedykowana aplikacja, która zmieni smartfony w „nudne” zostanie uruchomiona w czerwcu.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .