Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu DAL-e Delivery – robot, który ma zrewolucjonizować usługę dostaw w biurach

DAL-e Delivery – robot, który ma zrewolucjonizować usługę dostaw w biurach

0
Dodane: 1 miesiąc temu

Marki Hyundai Motor i Kia zapowiedziały wspólny projekt. Nie chodzi o samochód, a o robota DAL-e Delivery. Urządzenie ma zastąpić kurierów dostarczających zamawiane przez nas diety pudełkowe i inne zamawiane online produkty do biur, wyręczy także roznosicieli kawy w dużych biurach.

Nowy projekt DAL-e Delivery łączy zaawansowane technologie, takie jak autonomiczna jazda i identyfikacja twarzy w ramach produktu, który ma być po prostu użyteczny.

Konstrukcja robota opiera się na modułach Plug & Drive (PnD) poprawiających wydajność dostaw, szczególnie w złożonych środowiskach, takich jak biura i centra handlowe. Nowy robot DAL-e Delivery osiąga prędkość maksymalną 1,2 m/s i łatwo porusza się wokół przeszkód oraz w wąskich przejściach.

Robot wyposażono w technologię identyfikacji twarzy opracowaną przez Hyundai Motor i Laboratorium Robotyki Kia, która jest certyfikowana przez Koreańską Agencję ds. Internetu i Bezpieczeństwa. Wzmocnione zawieszenie zapewnia stabilny transport, a zwiększona ładowność pozwala pomieścić do 16 filiżanek kawy i przedmioty o wadze do 10 kg. DAL-e Delivery ma zadebiutować w drugim kwartale br.

DAL-e Delivery ma poprawić wydajność dostaw, szczególnie w złożonych przestrzeniach wewnątrz budynków, takich jak biura i centra handlowe.

DAL-e Delivery

DAL-e Delivery oferuje wydajne i niezawodne usługi dostawy żywności oraz wysyłki paczek, aby zapewnić klientom szybkie otrzymanie towaru” – powiedział Dong Jin Hyun, wiceprezes i szef laboratorium robotyki w Hyundai Motor i Kia. „Nasza wizja obejmuje wdrażanie infrastruktury współpracującej w różnych przestrzeniach, w tym w biurach, restauracjach i centrach handlowych”.

Aby zwiększyć stabilność jazdy, DAL-e Delivery zaprojektowano w postaci kwadratowej kolumny z zaokrąglonymi narożnikami, ze środkiem ciężkości umieszczonym na samym dole. Czujniki są dyskretnie zintegrowane, a konstrukcja przypominająca metal zapewnia DAL-e Delivery elegancki design.

DAL-e Delivery opiera się na czterech modułach Plug & Drive (PnD), rozwiązaniu mobilnym, które łączy w sobie silnik z układem kierowniczym, zawieszeniem, układem hamulcowym i czujnikami rozpoznającymi otoczenie.

Światło zainstalowane wewnątrz przestrzeni ładunkowej pozwala łatwo rozpoznawać przedmioty. Po otwarciu pokrywy, półka wysuwa się umożliwiając użytkownikom wygodne wkładanie i wyjmowanie przedmiotów.

Wyróżniającą cechą DAL-e Delivery jest autonomiczna zdolność jazdy, nawigacji i przemieszczania się między różnymi piętrami w budynkach, płynnie współpracując z systemem sterowania windami i drzwiami.

DAL-e Delivery

Kiedy DAL-e Delivery dotrze do celu, rozpoznaje odbiorcę poprzez zainstalowaną kamerę. Wykorzystując zaawansowaną technologię identyfikacji twarzy AI opracowaną przez Hyundai Motor i Kia Robotics Lab, pokrywa przestrzeni ładunkowej otwiera się automatycznie bez konieczności wprowadzania hasła przez odbiorcę. Ta technologia rozpoznawania twarzy jest oficjalnie certyfikowana przez Koreańską Agencję ds. Internetu i Bezpieczeństwa ze względu na dokładność na poziomie 99,9%.

Robot wyposażony jest w 11,6-calowy wyświetlacz prezentujący stan usługi. Na ekranie wyświetlane są istotne informacje, takie jak miejsce docelowe i stan operacji, umożliwiając użytkownikom i pieszym intuicyjne zrozumienie robota. Dodatkowo animowana i wykorzystująca mimikę „twarz” DAL-e Delivery wyświetlana na ekranie zwiększa interakcję z klientem.

Hyundai Motor i Kia wdrożą DAL-e Delivery podczas spotkania „Factorial Seongsu” firmy IGIS, w drugim kwartale tego roku. Zlokalizowany w Seulu inteligentny biurowiec zostanie oddany do użytku w kwietniu. W maju ubiegłego roku Hyundai Motor i Kia podpisały umowę biznesową z IGIS dotyczącą komercjalizacji budynków przyjaznych robotom.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .