Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Jak Polacy oglądają sport? Samsung publikuje wyniki badania

Jak Polacy oglądają sport? Samsung publikuje wyniki badania

0
Dodane: 1 miesiąc temu

Każda szanująca się firma produkcyjna zajmuje się nie tylko wytwarzaniem rzeczonych produktów, ale również dokonuje analiz, jak ów produkt jest wykorzystywany. Samsung podesłał dziś do naszej redakcji informację o tym jak nasi krajanie, wyposażeni w stosowne produkty konsumują za ich pośrednictwem imprezy sportowe.

Jakimi zatem wynikami badania pochwalił się Samsung? Okazuje się, że aż 55 proc. dorosłych Polaków przynajmniej raz w tygodniu ogląda wydarzenia sportowe na ekranie telewizora – mecze, walki, wyścigi, rozgrywki na szczeblu ligowym i międzynarodowym. Oglądanie sportu, obok filmów i gier wideo, jest jedną z najbardziej popularnych form masowej rozrywki. Ponad połowa Polaków ogląda sport przynajmniej raz w tygodniu, co czwarty – kilka razy w tygodniu, a 15 proc. – nawet kilka razy dziennie. Ważne wydarzenia sportowe, takie jak mecze reprezentacji narodowej piłkarzy i siatkarzy oraz występy kadry skoczków narciarskich gromadzą przed telewizorami miliony widzów. Nieprzypadkowo wymieniliśmy właśnie te trzy dyscypliny, bo to one cieszą się w Polsce największą popularnością. Futbol ogląda w telewizji 61 proc. Polaków, skoki narciarskie – 47 proc., a siatkówkę – 42 proc.

Samsung z nową, ciekawą promocją – wygraj wakacje marzeń z The Freestyle

Co ciekawe, co trzeci z nas (34 proc.) ogląda sport regularnie, bez względu na to, czy w zawodach biorą udział reprezentujący Polskę zawodnicy. Dla 27 proc. warunkiem do obejrzenia transmisji jest udział sportowca broniącego biało-czerwonych barw. 14 proc. kibiców włącza transmisję, gdy Polacy odnoszą sukcesy i kibicuje im do końca, nawet jeśli ostatecznie przegrywają.

Samsung

Polacy oglądają wydarzenia zwykle z partnerami/partnerkami (42 proc.) lub z całą rodziną (28 proc.). Tylko co trzeci (32%) z nas ogląda sport bez towarzystwa. Nieco ponad 70 proc. Polaków wymienia się opiniami w trakcie oglądania wydarzeń sportowych lub komentuje na bieżąco ich przebieg. Najczęściej, w 49 proc. przypadków, dzielimy się uwagami z osobami, z którymi oglądamy zmagania sportowców.

Aż 70 proc. Polaków deklaruje, że są cechy w ich telewizorach, które – gdyby działały lepiej – poprawiłyby ich doświadczenia podczas oglądania wydarzeń sportowych. Przykładowo, cechą wskazywaną przez badanych jako najbardziej oczekiwaną, jest lepsza jakość obrazu – odpowiedzi tej udzieliło 40 proc. respondentów. 37 proc. wskazało z kolei na większy rozmiar ekranu, który mógłby zwiększyć pozytywne doświadczenia z oglądania.

Telewizor do oglądania sportu powinien wyróżniać się wysoką rozdzielczością, która zapewni ostry obraz i pozwoli doświadczyć każdego detalu i akcji oraz wysokim wskaźnikiem odświeżania obrazu. Im wyższy jest ten parametr, tym ruchy sportowców, piłki, oszczepu czy kuli odwzorowywane są płynniej i naturalniej, co jest szczególnie istotne podczas dynamicznych rozgrywek sportowych. Z kolei technologie redukcji rozmycia ruchu pomagają zredukować niedoskonałości obrazu podczas szybkich akcji sportowych, a technologia HDR poprawia kontrast, jasność i kolorystykę, co sprawia, że obraz jest bardziej realistyczny i intensywny.

Samsung

Z myślą właśnie o wiernym odwzorowaniu ruchów w dynamicznych scenach sportowych Samsung opracował technologię Upłynniacz Ruchu 144 Hz, dostępną m.in. w wybranych telewizorach OLED – w tym w wiodącej tegorocznej nowości, modelu S95D – oraz Neo QLED, w tym QN95D, QN92D i QN85D. Te urządzenia dysponują dodatkowo technologią Quantum Mini LED, która odpowiada za precyzyjne sterowanie podświetleniem ekranu.

Samsung podkreśla też, że telewizor do sportu powinien wspierać również funkcje dostępu do treści online – transmisje wydarzeń sportowych na platformach streamingowych to druga pod względem popularności forma oglądania sportu, z której korzysta co czwarty dorosły Polak (27 proc.). Wbudowane aplikacje do strumieniowania treści wideo zapewniają szybki dostęp do transmisji na żywo, powtórek oraz treści dodatkowych, takich jak wywiady, analizy i dokumenty.

Dzięki obecności platformy Smart TV w telewizorach Samsung, widzowie uzyskują dostęp do setek aplikacji i usług wideo na życzenie, z czego aż 70 to pozycje o profilu sportowym. Za pośrednictwem takich aplikacji, jak Eleven Sports, TVP Sport, czy Player użytkownicy telewizorów Samsung obejrzą mecze polskiej Ekstraklasy i czołowych europejskich lig piłkarskich, tenisa, żużla, koszykówki i wielu innych, również olimpijskich, dyscyplin.

Ile jest telewizorów Samsung Smart TV w internecie? Ta liczba oszałamia…

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .