Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Elli Charger 2 – debiut nowego wallboksa

Elli Charger 2 – debiut nowego wallboksa

0
Dodane: 2 tygodnie temu

Należąca do Grupy Volkswagena spółka Elli, zaprezentowała nowy produkt do ładowania samochodów elektrycznych: Elli Charger 2. Produkt, dzięki wbudowanym funkcjom, może zainteresować tych posiadaczy aut elektrycznych, którzy korzystają z fotowoltaiki w swoim domu.

Elli Charger 2

Zgodnie z informacjami udostępnionymi przez producenta, nowy wallbox Elli Charger 2 ma redukować realne koszty ładowania i zużycia energii, dzięki wbudowanym, inteligentnym funkcjom, które pozwalają zoptymalizować proces ładowania pod kątem obecności instalacji fotowoltaicznej w domu użytkownika, a także w kontekście zmiennych cen energii elektrycznej w ciągu doby. Co prawda taryf dynamicznych w Polsce (w przeciwieństwie np. do Holandii) jeszcze nie ma, ale to kwestia czasu, zatem sprzęt, który będzie w stanie ładować się automatycznie po najtańszych stawkach za energię elektryczną to pożądane rozwiązanie.

Elli Charger 2

Jak deklaruje firma Elli, nowy wallbox to produkt opracowany specjalnie pod kątem potrzeb europejskiej klienteli. Należąca do Grupy Volkswagena marka chwali się, że nowy wallbox dostosowano do 28 rynków europejskich. Nowe urządzenie ma trafić na rynek latem 2024 roku, dostępne będzie w czterech wariantach. Produkcja realizowana będzie w Niemczech z zachowaniem wysokich standardów jakości.

Green Cell GC HabuDen – premiera polskiego wallboksa

Klienci Volkswagena mogą teraz kupić samochód elektryczny, wallbox i na niektórych rynkach wybrać optymalną taryfę energii elektrycznej w prosty i zintegrowany sposób z jednego źródła. W przyszłości będą mogli również zakupić system fotowoltaiczny za pośrednictwem wybranych kanałów sprzedaży Volkswagena. Przy okazji wprowadzenia na rynek nowego wallboxa, Elli ogłosiło strategiczne partnerstwo z europejskim dostawcą fotowoltaiki Otovo, aby zaoferować użytkownikom aut elektrycznych holistyczne i innowacyjne rozwiązania energetyczne dla domu.

„Aby rozwijać elektromobilność, ładowanie musi stać się łatwiejsze dla klienta, a koszty muszą znacznie spaść. W tym miejscu wkraczamy z nowym wallboxem Elli Charger 2. Ładuje on w momencie, gdy dostępna jest energia słoneczna oraz gdy cena energii elektrycznej jest najniższa w ciągu dnia. Inteligentne funkcje ładowania zapewniają realne oszczędności dla klienta, a także stanowią kamień milowy w wykorzystaniu odnawialnej energii” – powiedział Giovanni Palazzo, prezes Elli i wiceprezes Volkswagen Group Charging & Energy.

Nowy wallbox wykorzystuje domową instalację fotowoltaiczną, a samochód jest ładowany z nadwyżek energii ze słońca i energią z sieci, gdy jej ceny są najniższe. W tym celu Elli nabyła licencję na handel na Europejskiej Giełdzie Energii w lipcu 2023 roku. Optymalizując profile ładowania w oparciu o ceny energii elektrycznej i ładowanie własną energią z paneli fotowoltaicznych, koszty ładowania można zmniejszyć nawet o 40 procent.

Elli Charger 2

Nowy produkt ma możliwość pracy w szerokim zakresie mocy (do 22 kW włącznie), aby zaspokoić wymagania instalacji w różnych regionach. Wallbox Elli Charger 2 będzie dostępny w czterech wariantach i może być używany z każdym pojazdem elektrycznym wyposażonym w złącze ładowania typu 2. Dzięki wbudowanemu licznikowi z nowego wallboxa Elli Charger 2 mogą korzystać nie tylko prywatni użytkownicy, może on być używany jako półpubliczna i publiczna stacja ładowania.

„Nasz nowy produkt charakteryzuje najwyższa jakość i innowacyjność. Powiązanie z Volkswagenem jako grupą wielu marek jest wielką wartością dodaną dla nas jako firmy, ale przede wszystkim korzyścią dla naszych klientów. Mają oni dostęp do wallboxa, który został opracowany w ścisłej współpracy z ekspertami w dziedzinie pojazdów i mobilności. Ponadto produkt jest produkowany w Niemczech, co gwarantuje najwyższą jakość. Wydajne i inteligentne produkty do ładowania są naszą siłą napędową, aby zapewnić sukces elektromobilności i dekarbonizację naszego społeczeństwa” – dodał Giovanni Palazzo.

 

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .