Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Transporter za kierownicą Der Transporter Volkswagena, czyli Jason Statham twarzą modelu

Transporter za kierownicą Der Transporter Volkswagena, czyli Jason Statham twarzą modelu

0
Dodane: 1 tydzień temu

Volkswagen Samochody Dostawczy odsłonił wczoraj nowego Transportera i Caravelle, a twarzą nowego produktu będzie Jason Statham, w swoim kolejnym wcieleniu w rolę… Transportera.

Nowe modele oparte są o całkowicie nową architekturę opracowaną wspólnie z Fordem i u VW znajdziemy ją pod kodem T7. Do dyspozycji będą trzy wersje silnikowe – diesel, elektryk oraz hybryda – z napędem z przód, tył lub wszystkie koła (zależnie od wariantu silnikowego), a rodzina oferuje większą ładowność, większą maksymalną masę przyczepy oraz… co być może dla wielu będzie najważniejsze…1 CarPlay w standardzie.

Nowa Caravelle w wersji bazowej oferuje 9 miejsc siedzących i została zaprojektowana z myślą o transporcie osób, a cała rodzina dostępna jest w dodatkowo następujących wariantach: furgon, mikrobus i model do zabudowy. W razie potrzeb można zdecydować się również na brygadówkę, a opcjonalnie dostępny jest przedłużony rozstaw osi lub wysoki dach. Caravelle dostępna jest w wersjach wyposażenia podstawowej, Life oraz Style, a razem z Transporterem można je również zamówić w wersji terenowej PanAmericana.

Nowe przestrzeń dla kierowcy zawiera nie tylko CarPlay w standardzie, ale również porty USB-C, gniazda 12 V i do trzech gniazd 230 V (jedno gniazdko w dieslu, do trzech w hybrydzie i elektryku). Przestrzeń ładunkowa urosła względem poprzednika i teraz, w wariancie z długim rozstaw osi oraz wysokim dachem, oferuje do 9 m3 przestrzeni. Ładowność wynosi teraz 1330 kg, a maksymalna masa przyczepy (z hamulcem, przy nachyleiu 12%) wynosi do 2800 kg.

Klienci będą mieli do wyboru dwa silniki TDI, o mocy 150 KM lub 170 KM, które spięto z 8-biegową automatyczną i dwusprzęgłową skrzynią biegów. W przypadku modelu 150 KM można skusić się na skrzynię ręczną, a oba warianty dostępne są też jako 4MOTION. eHybrid, czyli hybryda typu plug-in, oferuje w sumie 232 KM oraz automatyczną skrzynię biegów. Modele elektryczne – e-Transporter i e-Caravelle – mają silniki o mocach 136 KM, 218 KM lub 286 KM, a pojemność battery packa wynosi 64 kWh netto.

Tematy ergonomii w kabinie również przeszły zmiany – mamy powrót do fizycznych przycisków na kierownicy, mamy okrągłe pokrętło do włączania lub wyłączania świateł, a hamulec ręczne jest teraz elektryczny, operowany za pomocą przełącznika na środku deski rozdzielczej. Zmian jest oczywiście zdecydowanie więcej.

Wstępnie udało mi się dowiedzieć, że zamówienia będzie można składać w Polsce pod koniec 2024 roku, prawdopodobnie jeszcze w listopadzie.

Więcej zdjęć…

  1. ;-).

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .