OpenAI planuje wprowadzić reklamy do bezpłatnej wersji ChatGPT
Jak podaje serwis 9to5Mac, w wywiadzie dla Financial Times dyrektor finansowa OpenAI, Sarah Friar nie wykluczyła możliwości wyświetlania reklam w interfejsie bezpłatnej wersji ChatGPT.
W chwili obecnej każdy, kto korzysta z ChatGPT, bez względu na wersję, czy to darmową, czy płatną, nie widzi w usłudze żadnych reklam czy innych treści komercjalizujących usługę. To było zgodne z wcześniejszym obrazem OpenAI jako firmy non-profit.
Nie od dziś jednak wiadomo, że ambicją szefów OpenAI jest przekształcenie firmy w podmiot dążący do osiągania zysku, czyli kolejną, technologiczną korporację. W każdym razie wspomniana Sarah Friar widzi w ewentualnym wyświetlaniu reklam użytkownikom bezpłatnej wersji usługi sposób na zwiększenie zysków, co z kolei pozwoliłoby firmie rekompensować koszty utrzymania serwerów napędzających modele sztucznej inteligencji stworzone i udostępnione przez OpenAI.
Niemniej Friar zastrzegła, że ewentualne wdrożenie monetyzacji usługi ChatGPT poprzez wyświetlanie reklam jest póki co jedynie rozważane i na pewno, o ile w ogóle to nastąpi, to nie będzie to wprowadzone w najbliższej przyszłości.
W tym miejscu warto przypomnieć, że wraz z debiutem iOS 18.2, która to wersja ma integrować ChatGPT z Siri, Apple będzie niejako promować subskrypcje ChatGPT poprzez umieszczenie stosownego przełącznika bezpośrednio w aplikacji Ustawienia w iPhone’ach. OpenAI liczy, że taki zabieg wpłynie na wzrost liczby subskrybentów płacących za ChatGPT Plus. Dla przypomnienia, dostęp do ChatGPT Plus jest obecnie wyceniany na 20 dolarów miesięcznie, subskrybenci z Polski, którzy zdecydują się na to rozwiązanie, do ceny muszą doliczyć jeszcze obowiązujący w naszym kraju podatek VAT (23%).