W kategorii telewizory OLED ta marka rządzi na świecie od 12 lat
Firma LG Electronics po raz kolejny potwierdziła swoją dominację na globalnym rynku telewizorów OLED, utrzymując pozycję lidera przez 12 lat z rzędu – wynika z najnowszego raportu firmy Omdia.
W 2024 roku LG osiągnęło 52,4% udziału w segmencie OLED, sprzedając 3,18 miliona urządzeń spośród 6,07 miliona telewizorów OLED nabytych na świecie. LG utrzymało pozycję lidera na globalnym rynku telewizorów OLED. Tylko w czwartym kwartale sprzedaż przekroczyła 1,1 miliona.
W 2023 roku telewizory OLED stanowiły 45% rynku telewizorów premium (w segmencie modeli kosztujących 1500 USD lub więcej), co oznacza wzrost o 8,5 punktu procentowego względem roku poprzedniego.
Wraz z rosnącym popytem na większe ekrany wzrosła także sprzedaż ultra-dużych telewizorów OLED, które stanowią już 16% całego rynku OLED. LG pozostaje liderem w tym segmencie, osiągając w 2024 roku 57,5% udziału w rynku dla modeli o przekątnej 75 cali i większej, w tym wariantów 77”, 83”, 88” i 97”.
Dzięki ponad dekadzie doświadczenia w innowacjach OLED firma LG zaprezentuje najnowsze telewizory OLED, oferujące m.in. bezprzewodową transmisję obrazu i dźwięku w jakości 4K 144 Hz bez opóźnień i utraty jakości (więcej informacji podamy już niebawem). Nowe modele wykorzystują również sztuczną inteligencję na platformie webOS do personalizacji treści oraz zapewniają doskonały obraz ze zwiększoną jasnością i perfekcyjną czernią, gwarantując bardzo dobre wrażenia podczas oglądania.
W ubiegłym roku globalna sprzedaż telewizorów wyniosła 208,8 miliona sztuk, co oznacza powrót do wzrostu na rynku po trzech latach. Sprzedaż telewizorów OLED wzrosła o 8% rok do roku, osiągając 6,07 miliona sztuk. Łączna sprzedaż telewizorów LG – zarówno OLED, jak i LCD – wyniosła 22,6 miliona sztuk, co przełożyło się na 16,1% przychodów globalnego rynku telewizorów.
LG UltraGear 32G810SA-W – monitor gamingowy z webOS 24 już w przedsprzedaży