Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Jeep prezentuje nową generację modelu Compass [galeria]

Jeep prezentuje nową generację modelu Compass [galeria]

0
Dodane: 9 godzin temu

Marka Jeep przedstawiła najnowszą odsłonę modelu Compass, kompaktowego SUV-a segmentu C. Nowy model, produkowany we włoskiej fabryce Melfi, ma na nowo zdefiniować standardy w swojej klasie, oferując odświeżony design, zaawansowaną technologię oraz rozszerzoną gamę zelektryfikowanych napędów, w tym po raz pierwszy wersję w pełni elektryczną.

nowy Jeep Compass

Nowy Jeep Compass pozostaje wierny stylistycznemu DNA marki, zachowując charakterystyczne elementy takie jak siedmioszczelinowy grill, trapezoidalne nadkola oraz osłony nadwozia. Stylistyka została dopracowana pod kątem zarówno estetyki, jak i osiągów, w tym aerodynamiki. Wprowadzono modularną osłonę Jeep Anti-Scratch oraz wzmocnione zderzaki. Paleta kolorów nadwozia obejmuje sześć opcji inspirowanych naturą: Hawaii (jasnozielony), Pacific (niebieski), Antarctica (biały), Amazonia (brązowozielony), Yosemite (szary) oraz Vulcano (czarny).

Samochód bazuje na platformie Stellantis STLA Medium (z tej samej platformy korzystają m.in. najnowszy Opel Grandland czy Peugeot E-3008 i Peugeot E-5008), zoptymalizowanej pod kątem elektryfikacji. Przy długości 4,55 m, nowy Compass oferuje więcej przestrzeni we wnętrzu w porównaniu do poprzednika. Pasażerowie zyskali dodatkowe 55 mm miejsca na nogi, pojemność przednich schowków wzrosła do 34 litrów, a bagażnik powiększono o 45 litrów, osiągając maksymalną pojemność 550 litrów. Tylna kanapa jest dzielona w proporcji 40/20/40.

nowy Jeep Compass

Technologia i bezpieczeństwo pokładowe

Wnętrze nowego Compassa zdominowane jest przez nowy system informacyjno-rozrywkowy, który w standardzie obejmuje 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz aż 16-calowy centralny ekran systemu multimedialnego. Pojazd oferuje usługi łączności, w tym bezprzewodowe aktualizacje map (OTA) przez cały cykl życia.
Standardowym wyposażeniem w całej gamie modelowej jest system jazdy autonomicznej poziomu 2. Opcjonalnie dostępne będą takie elementy jak wyświetlacz head-up, funkcja półautomatycznej zmiany pasa ruchu oraz reflektory Matrix LED.

nowy Jeep Compass

Zelektryfikowane układy napędowe

Nowy Jeep Compass będzie dostępny z szeroką gamą zelektryfikowanych układów napędowych. Obejmuje ona wersję e-Hybrid z technologią 48V o mocy 145 KM, wariant e-Hybrid plug-in o mocy 195 KM oraz, po raz pierwszy w tym modelu, trzy wersje w pełni elektryczne (BEV). Wśród nich znajdzie się model z napędem na przednie koła o mocy 213 KM oraz topowa odmiana z napędem na wszystkie koła, generująca 375 KM dzięki specjalnie opracowanemu tylnemu silnikowi elektrycznemu.

Wersja w pełni elektryczna ma oferować zasięg do 650 km. Szybkie ładowanie prądem stałym (DC) o mocy 160 kW pozwoli na uzupełnienie energii w akumulatorze od 20% do 80% w ciągu 30 minut. Standardowa ładowarka pokładowa zaoferuje moc do 22 kW. Zoptymalizowano również aerodynamikę pojazdu, obniżając współczynnik oporu powietrza Cx o 10% do wartości poniżej 0,3, m.in. dzięki aktywnej żaluzji grilla i płaskiej podłodze.

nowy Jeep Compass

Zdolności terenowe

Zgodnie z tradycją marki, nowy Compass ma oferować legendarne zdolności terenowe. Nawet wersje z napędem na przednie koła mają być przygotowane do jazdy poza utwardzonymi drogami. Prześwit pojazdu wynosi do 200 mm. Kąty natarcia, rampowy i zejścia to odpowiednio 20, 15 i 26 stopni. Głębokość brodzenia sięga 470 mm. Standardem we wszystkich wersjach będzie system zarządzania trakcją Selec-Terrain oraz czujniki parkowania 360 stopni.

Wersje z napędem na wszystkie koła zaoferują jeszcze lepsze parametry terenowe, w tym kąt natarcia 27 stopni, kąt rampowy 16 stopni, kąt zejścia 31 stopni oraz zwiększony prześwit i głębokość brodzenia. Standardem w tych odmianach będzie również system kontroli zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control).

nowy Jeep Compass

Edycja specjalna First Edition

Na start sprzedaży przygotowano limitowaną edycję specjalną First Edition. Klienci będą mogli wybrać wersję e-Hybrid o mocy 145 KM lub w pełni elektryczną (BEV) o mocy 213 KM z napędem na przednie koła i zasięgiem do 500 km.

Wyposażenie First Edition obejmuje m.in. felgi o rozmiarze do 20 cali, reflektory LED Matrix, system Select Terrain, specjalne osłony dolnej części nadwozia, podgrzewane fotele z tkaniny i winylu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania oraz jazdę półautonomiczną poziomu drugiego. Opcjonalnie dostępne będą wentylowane fotele z funkcją masażu, panoramiczny szyberdach i funkcja półautomatycznej zmiany pasa ruchu.

Zamówienia na nowego Jeepa Compassa First Edition można już składać na polskim rynku. Cena wyjściowa wariantu e-Hybrid wynosi 161 000 zł, a wersji w pełni elektrycznej BEV 214 700 zł. Dostawy nowego modelu rozpoczną się w czwartym kwartale 2025 roku. Poniżej jeszcze galeria zdjęć nowego modelu:

 

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .