LG osiąga historyczny wynik: 10 milionów sprzedanych telewizorów OLED w Europie
Firma LG poinformowała, że jako pierwsza marka na świecie sprzedała 10 mln telewizorów OLED w Europie, umacniając swoją 12-letnią pozycję lidera na rynku telewizorów premium.
Ten kamień milowy, osiągnięty od debiutu pierwszego komercyjnego telewizora OLED w 2013 roku, potwierdza dominację LG w segmencie technologii organicznych diod elektroluminescencyjnych.
Według danych Omdia, LG w 2024 roku osiągnęło 52,4% udziału w globalnym rynku telewizorów OLED, dostarczając 3,18 miliona sztuk, w tym 1,1 miliona w czwartym kwartale. W Europie sprzedaż 10 milionów egzemplarzy umacnia przewagę firmy, szczególnie w segmencie dużych ekranów (75 cali i więcej), gdzie LG zdobyło 57,5% rynku.
Sukces LG opiera się na innowacjach, takich jak bezprzewodowy telewizor LG SIGNATURE OLED M (97 cali) z transmisją 4K przy 144 Hz. Modele OLED evo, w tym seria M4 (65–97 cali), oferują technologię Zero Connect Box, sztuczną inteligencję w platformie webOS, wyższą jasność i perfekcyjną czerń. W 2023 roku LG sprzedało 5,48 miliona telewizorów, z czego 738 000 to modele OLED.
Rynek OLED w Europie rośnie, a LG odpowiada na popyt na duże ekrany (77, 83, 88, 97 cali), które w 2024 roku stanowiły 16% sprzedaży w segmencie premium. Firma zapowiada dalsze inwestycje w panele o wyższej jasności i odświeżaniu 165 Hz, zaprezentowane na CES 2025, oraz rozwój platformy webOS z wieloma usługami.
Rusza sprzedaż nowych telewizorów LG na 2025 rok i druga edycja LG Streaming Week