Oto zupełnie nowy, elektryczny Nissan Micra [galeria]
Szósta generacja Nissana Micra, całkowicie elektryczny model, trafi do sprzedaży w Europie pod koniec 2025 roku. Nowy Nissan Micra został zaprojektowany w ośrodku Nissan Design Europe (NDE) w Londynie.
Model jest w pełni elektryczny, dostępny z akumulatorem o pojemności 40 kWh lub 52 kWh. Wersja z akumulatorem 40 kWh oferuje moc 90 kW i maksymalny moment obrotowy 225 Nm, natomiast wersja z akumulatorem 52 kWh – 110 kW mocy i 245 Nm momentu obrotowego. Zasięg pojazdu wynosi do 310 km dla wersji 40 kWh i do 408 km dla wersji 52 kWh; dane są w trakcie homologacji. Masa własna to 1400 kg dla wersji 40 kWh i 1524 kg dla wersji 52 kWh. Szybkie ładowanie prądem stałym (100 kW dla wersji 52 kWh, 80 kW dla wersji 40 kWh) pozwala na naładowanie akumulatora od 15% do 80% w 30 minut. Obie wersje akumulatora są wyposażone w pompę ciepła w standardzie oraz funkcję ogrzewania i chłodzenia. Dodatkowo, obie wersje akumulatora będą dysponowały technologią V2L (Vehicle-to-Load), umożliwiającą korzystanie z akumulatora jako źródła prądu dla urządzeń zewnętrznych.
Długość pojazdu wynosi poniżej 4 metrów, a szerokość poniżej 1,8 metra. Rozstaw osi to 2,54 metra. Model dostępny będzie wyłącznie w konfiguracji pięciodrzwiowej. Pojemność bagażnika wynosi 326 litrów, z możliwością zwiększenia do 1106 litrów po złożeniu tylnej kanapy w układzie 40/60. Wnętrze pojazdu wyposażone jest w konfigurowany ekran o wysokiej rozdzielczości za kierownicą o przekątnej 10,1 cala, a centralny ekran dotykowy ma również przekątną 10,1 cala.
Standardowo pojazd wyposażony jest w 18-calowe koła, dostępne w trzech wariantach: Active, Iconic oraz Sport. Dostępna jest paleta 14 kombinacji kolorystycznych nadwozia, w tym wersje dwukolorowe z czarnym lub szarym dachem. Nowa Micra oferuje system wspomagania kierowcy ProPILOT Assist, obejmujący asystenta utrzymania pasa ruchu, adaptacyjny tempomat oraz system awaryjnego hamowania. Posiada również systemy wspomagania utrzymania samochodu na pasie ruchu, ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, inteligentnego utrzymywania prędkości i monitorowania czujności kierowcy. Jest także wyposażona w systemy interwencyjnego ostrzegania o pojazdach w martwym polu, automatycznego hamowania awaryjnego podczas cofania, ostrzegania o zbliżaniu się pojazdów podczas cofania oraz ostrzegania o zagrożeniu podczas wysiadania.
Nowa Micra jest drugim modelem w europejskiej gamie Nissana z usługami Google zintegrowanymi z systemem multimedialnym NissanConnect, co oznacza standardowe Mapy Google. Umożliwia dostęp do aplikacji Google Play oraz Asystenta Google (ew. Gemini AI w przyszłości, ale to nasze domysły, oficjalnie Nissan milczy na ten temat). Aplikacja NissanConnect Services umożliwia kontrolę nad parametrami samochodu, takimi jak stan naładowania akumulatora czy lokalizacja. Samochód oferuje również Apple CarPlay i Android Auto w standardzie. Dostępne tryby jazdy to Comfort, Sport, Eco oraz Perso. Możliwe jest odzyskiwanie energii kinetycznej poprzez hamowanie rekuperacyjne, sterowane przy użyciu manetek za kierownicą. System ePedal umożliwia kierowanie samochodem przy użyciu tylko jednego pedału (przyspieszenia), dostosowując poziom hamowania rekuperacyjnego, oraz umożliwia całkowite zatrzymanie pojazdu.
Nowa Micra jest elementem strategii elektryfikacji Nissana w Europie, która zakłada wprowadzenie czterech nowych, w pełni elektrycznych modeli do 2027 roku. Ceny? Te poznamy później. Poniżej galeria modelu.