Apple uruchamia program Samodzielnej Naprawy dla iPada i rozszerza ofertę napraw
Apple ogłosiło dziś rozszerzenie programu Self Service Repair (Samodzielna Naprawa) o urządzenia iPad, umożliwiając właścicielom iPadów dostęp do podręczników napraw, oryginalnych części Apple, narzędzi diagnostycznych Apple, narzędzi i zestawów narzędzi wypożyczanych. Już od jutra program obejmie modele: iPad Air (M2 i nowsze), iPad Pro (M4), iPad mini (A17 Pro) oraz iPad (A16). Wśród dostępnych części znajdą się m.in. ekrany, baterie, aparaty i zewnętrzne porty ładowania.
Dzisiejsze ogłoszenie to część szerszego rozszerzenia usług naprawczych Apple, które dają klientom i niezależnym serwisom możliwość przeprowadzania napraw pogwarancyjnych. Firma podała także nowe informacje na temat programu dystrybucji oryginalnych części – Genuine Parts Distributor.
„W Apple naszym celem jest tworzenie najlepszych na świecie produktów, które będą służyć jak najdłużej” – powiedział Brian Naumann, wiceprezes AppleCare. „Dzisiejsze ogłoszenie to kolejny krok w stronę wydłużenia cyklu życia naszych urządzeń – bez kompromisów w zakresie bezpieczeństwa, prywatności czy niezawodności”.
Program Self Service Repair, uruchomiony w 2022 roku, daje użytkownikom, którzy potrafią samodzielnie naprawiać swoje urządzenia, dostęp do tych samych instrukcji, części i narzędzi, z których korzystają autoryzowane serwisy Apple. Dzięki dzisiejszemu rozszerzeniu program obejmuje już 65 produktów Apple, w tym nowe modele: iPhone 16e, MacBook Air i Mac Studio. Tego lata Kanada stanie się 34. krajem, w którym dostępna będzie Samodzielna Naprawa.
Apple podało również więcej informacji o programie Genuine Parts Distributor. Pozwala on firmom, które nie mają bezpośredniego kontaktu z Apple, zamawiać oryginalne części za pośrednictwem zewnętrznych dystrybutorów, takich jak MobileSentrix (USA) oraz MobileSentrix i Mobileparts.shop (Europa). Na start oferowane są części do iPhone’ów (ekrany, baterie, porty ładowania), a od jutra także do iPadów.
W ostatnich latach Apple znacząco rozszerzyło dostępność usług naprawczych, zwiększając liczbę punktów serwisowych, które mają dostęp do oryginalnych części, narzędzi i szkoleń. Opcje napraw obejmują Apple Store, Autoryzowane Serwisy Apple, Niezależnych Dostawców Napraw, naprawy wysyłkowe, Samodzielną Naprawę oraz program dystrybucji oryginalnych części.
Klienci z Polski mogą kupować części oraz ściągać instrukcje naprawy za pośrednictwem sklepu Apple – Self Service Repair Store.