App Store w USA wygenerował ponad 400 miliardów dolarów obrotów i sprzedaży deweloperom w 2024 roku
Ekosystem App Store w Stanach Zjednoczonych umożliwił deweloperom wygenerowanie 406 miliardów dolarów obrotów i sprzedaży w 2024 roku.
Takie dane pochodzą z badania przeprowadzonego przez profesora Andreya Fradkina z Boston University Questrom School of Business oraz ekonomistkę dr Jessicę Burley z Analysis Group. Co istotne, Apple podkreśla, że w przypadku ponad 90 procent tych transakcji deweloperzy nie zapłacili firmie żadnej prowizji.
Według Apple, w ciągu ostatnich pięciu lat wielkość ekosystemu App Store w USA niemal się potroiła, rosnąc ze 142 miliardów dolarów w 2019 roku do 406 miliardów dolarów w ubiegłym roku. W tym samym okresie zarobki deweloperów z siedzibą w USA również wzrosły ponad dwukrotnie. Szczególnie dobrze radzili sobie mali deweloperzy, których zarobki wzrosły o 76 procent w latach 2021-2024.
„Od ponad 15 lat App Store tworzy niesamowite możliwości dla deweloperów aplikacji, przedsiębiorców i firm każdej wielkości” – powiedział Tim Cook, CEO Apple. „Dotyczy to również wielu amerykańskich deweloperów, którzy wprowadzają innowacje, budują swoje firmy i odnoszą wyjątkowe sukcesy w App Store. Będziemy nadal inwestować w potężne narzędzia, technologie i zasoby, aby pomóc deweloperom w USA i na całym świecie wznosić ich aplikacje na nowe wyżyny i tworzyć transformacyjne doświadczenia dla użytkowników”.
Wzrost w różnych kategoriach aplikacji
Z badania wynika, że w 2024 roku ekosystem App Store ułatwił transakcje o wartości 277 miliardów dolarów z tytułu sprzedaży dóbr fizycznych i usług, 75 miliardów dolarów z reklam w aplikacjach oraz 53 miliardy dolarów z dóbr i usług cyfrowych. Kluczowymi motorami wzrostu były aplikacje związane z dostawą jedzenia i artykułów spożywczych, rozrywką oraz aplikacje dla przedsiębiorstw. Coraz większą rolę odgrywają również aplikacje wykorzystujące sztuczną inteligencję.
Od 2019 roku wydatki na dobra fizyczne i usługi wzrosły ponad trzykrotnie, podczas gdy wydatki w aplikacjach na dobra i usługi cyfrowe oraz reklamy w aplikacjach wzrosły ponad dwukrotnie. W kategorii dóbr fizycznych i usług, wydatki na handel detaliczny ogółem oraz dostawę artykułów spożywczych wzrosły ponad czterokrotnie. Do 2024 roku wydatki na podróże oraz dostawę jedzenia i odbiór osobisty przewyższyły wydatki na usługi przewozu osób. Deweloperzy z USA odnotowali również wzrost zarobków w czołowych kategoriach, takich jak produktywność, edukacja i biznes, przy czym kategoria gier przyniosła najwyższe zarobki w 2024 roku.
Globalny zasięg dla amerykańskich deweloperów
Deweloperzy z USA odnoszą również sukcesy na arenie międzynarodowej, mogąc oferować swoje aplikacje w 175 krajach i regionach. System płatności i handlu App Store ułatwia im monetyzację aplikacji zarówno w USA, jak i na całym świecie. Wiele aplikacji amerykańskich deweloperów pojawiało się na listach najczęściej pobieranych aplikacji poza Stanami Zjednoczonymi i znalazło się w Top 5 najczęściej pobieranych aplikacji na 170 ze 175 rynków App Store.
Apple podkreśla, że App Store pozostaje bezpiecznym i zaufanym rynkiem dla użytkowników dzięki rygorystycznemu procesowi App Review oraz solidnym zabezpieczeniom prywatności i bezpieczeństwa. W niedawnym raporcie firma stwierdziła, że w ciągu ostatnich pięciu lat App Store zapobiegł ponad 9 miliardom dolarów w nieuczciwych transakcjach i odrzucił 1,9 miliona aplikacji w 2024 roku za niespełnienie standardów Apple dotyczących bezpieczeństwa, niezawodności i doświadczenia użytkownika.
Firma kontynuuje inwestycje w funkcje App Store ułatwiające deweloperom dystrybucję i odkrywanie aplikacji, w tym w App Store Connect, StoreKit, niestandardowe strony produktów oraz nowe funkcje, takie jak etykiety dostępności App Store, które będą dostępne dla deweloperów jeszcze w tym roku. Inicjatywy takie jak App Store Small Business Program wspierają małych deweloperów, czego przykładem jest aplikacja Slopes. Apple oferuje również programy online i stacjonarne, takie jak Meet with Apple, oraz centra deweloperskie, jak to w Cupertino, a także Apple Developer Academy w Detroit, uruchomioną we współpracy z Michigan State University. Firma informuje, że wspiera ponad 2,9 miliona miejsc pracy w USA poprzez bezpośrednie zatrudnienie, współpracę z dostawcami i producentami oraz miejsca pracy w ekosystemie aplikacji iOS.
Apple zmienia nazwy systemów — będzie iOS 26! Co z iPhone’ami 17?