Telewizory i monitory Samsung z 2025 r. z certyfikatami redukcji śladu węglowego od TÜV Rheinland
Blisko 80 modeli z oferty telewizorów, monitorów i soundbarów Samsung na 2025 rok otrzymało certyfikaty „Product Carbon Reduction” i „Product Carbon Footprint” od międzynarodowej organizacji certyfikacyjnej TÜV Rheinland.
To piąty rok z rzędu, w którym telewizory z serii Neo QLED Mini LED 8K i 4K potwierdzają swoje działania na rzecz zmniejszania emisji dwutlenku węgla.
W porównaniu z rokiem poprzednim, kiedy certyfikację otrzymało 60 modeli, Samsung zwiększył liczbę wyróżnionych produktów, dołączając do nich m.in. modele QLED. Firma pracuje również nad uzyskaniem certyfikatów dla produktów Color E-Paper, a efektów tych działań można spodziewać się pod koniec tego roku.
Certyfikaty przyznawane przez instytut TÜV Rheinland są wynikiem oceny całego cyklu życia urządzenia – od produkcji, przez transport i użytkowanie, aż po utylizację – w oparciu o międzynarodowe standardy ochrony środowiska.
- Product Carbon Footprint – certyfikat ten potwierdza, że ślad węglowy produktu został zmierzony i zweryfikowany na każdym etapie jego istnienia.
- Product Carbon Reduction – to wyróżnienie przyznawane jest urządzeniom, które już wcześniej uzyskały certyfikat „Product Carbon Footprint” i które wykazują wymierną redukcję emisji CO₂ w porównaniu z ich poprzednimi generacjami.
Samsung po raz pierwszy otrzymał certyfikat niskoemisyjności dla telewizora o wysokiej rozdzielczości w 2021 roku dla modelu Neo QLED 4K. Od tego czasu firma systematycznie rozszerza portfolio certyfikowanych produktów, które obecnie obejmuje telewizory QLED, Crystal UHD, Lifestyle i OLED, a także monitory i cyfrowe urządzenia komunikacji wizualnej.
„Firma Samsung jest zdecydowana pozostać liderem innowacji technologicznych przyczyniających się do budowy zrównoważonej przyszłości” – powiedział Taeyong Son, Executive Vice President of Visual Display Business w Samsung Electronics. „Jako wiodący na świecie producent telewizorów pozostaniemy w czołówce rozwoju bardziej energooszczędnego ekosystemu z korzyścią dla konsumentów”.
Samsung: prawie 4 miliony telewizorów Smart TV marki jest podłączonych do sieci w Polsce