Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Google wprowadza wirtualne przymierzalnie i alerty cenowe AI. Nowe funkcje w wyszukiwarce

Google wprowadza wirtualne przymierzalnie i alerty cenowe AI. Nowe funkcje w wyszukiwarce

0
Dodane: 9 godzin temu

Google ogłosiło na swoim oficjalnym blogu wprowadzenie nowych, opartych na sztucznej inteligencji, narzędzi zakupowych, które mają ułatwić użytkownikom dobieranie ubrań i znajdowanie najlepszych cen.

Wśród nowości znalazła się wirtualna przymierzalnia, ulepszone alerty cenowe oraz generowanie inspiracji stylizacyjnych przez AI.

Najważniejszą z nowych funkcji jest wirtualna przymierzalnia. Użytkownicy mogą teraz przesłać swoje pełnowymiarowe zdjęcie i za pomocą AI sprawdzać, jak będą wyglądać w ubraniach z miliardów ofert dostępnych w Grafie Zakupów Google. Aby skorzystać z narzędzia, wystarczy przy wybranym produkcie odzieżowym dotknąć ikony „przymierz” (try it on).

Kolejnym ulepszeniem są alerty cenowe. Od teraz, ustawiając powiadomienie o obniżce ceny danego produktu, użytkownicy mogą dodatkowo określić preferowany rozmiar i kolor. Google powiadomi ich, gdy tylko w sieci pojawi się oferta spełniająca te kryteria. Jesienią natomiast w Trybie AI w wyszukiwarce pojawi się możliwość generowania inspiracji – zarówno stylizacji ubioru, jak i wystroju wnętrz – wraz z linkami do zakupu pasujących produktów.

Wszystkie zapowiedziane nowości są na ten moment wdrażane wyłącznie na rynku amerykańskim. Zgodnie z oficjalnym komunikatem, zarówno wirtualna przymierzalnia, jak i ulepszone alerty cenowe, są udostępniane od dziś użytkownikom w USA. Z kolei funkcja generowania inspiracji ma pojawić się jesienią, również w Stanach Zjednoczonych. Google nie podało na razie żadnych informacji na temat planów i harmonogramu wprowadzenia tych narzędzi na inne rynki, w tym do Polski.

Wprowadzone zmiany to kolejny krok Google w kierunku przekształcenia wyszukiwarki w zaawansowaną platformę e-commerce. Firma coraz mocniej wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby uczynić proces zakupów online bardziej spersonalizowanym i interaktywnym, odchodząc od prostego listowania produktów na rzecz kompleksowego asystenta zakupowego.

Google dodaje skrót do trybu AI w widgecie wyszukiwarki na Androidzie

 

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .