Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Lenovo na fali wznoszącej. Chiński gigant umacnia się na rynku PC, a Motorola dominuje w składakach

Lenovo na fali wznoszącej. Chiński gigant umacnia się na rynku PC, a Motorola dominuje w składakach

0
Dodane: 1 dzień temu

Lenovo opublikowało rewelacyjne wyniki finansowe za pierwszy kwartał, pokazując imponujący, 22-procentowy wzrost przychodów rok do roku.

Jednak te liczby to coś więcej niż tylko sukces korporacyjny. Rysują one obraz zmieniającego się układu sił na globalnym rynku technologicznym, gdzie chiński gigant, niczym taran, prze do przodu, zdając się niewzruszonym na geopolityczne zawirowania i problemy części amerykańskiej konkurencji.

Lider rynku AI PC i rekordowy udział

Dział komputerów osobistych Lenovo odnotował najszybszy wzrost od 15 kwartałów, umacniając swoją pozycję lidera z rekordowym udziałem w globalnym rynku na poziomie 24,6%. Co kluczowe, firma udowodniła, że jej postawienie na komputery ze sztuczną inteligencją (AI PC) była strzałem w dziesiątkę. Tego typu urządzenia stanowiły już ponad 30% wszystkich dostaw PC od Lenovo, a firma zdobyła 31% udziału w tym nowym, strategicznym segmencie. Ten dynamiczny wzrost jest tym bardziej znaczący, gdy spojrzymy na bardziej umiarkowane wyniki amerykańskich konkurentów w ostatnich kwartałach, z których część zmaga się z wewnętrznymi problemami i presją polityczną.

Lenovo prezentuje innowacyjne stacje robocze ThinkStation z usprawnieniami AI

Motorola królem składanych smartfonów

Imponujące wyniki widać również w segmencie mobilnym. Należąca do Lenovo marka Motorola zanotowała ponad 14-procentowy wzrost przychodów, a jej udana seria składanych smartfonów Razr zapewniła jej pozycję lidera w segmencie urządzeń typu „flip”.

Z ponad 50-procentowym udziałem w tym rynku, Motorola skutecznie konkuruje z Apple i Samsungiem, umacniając swoją pozycję zwłaszcza na rynkach obu Ameryk.

Nowości Motorola 2025: Nowe smartfony, akcesoria i funkcje moto AI

Chiński taran – czy to dobrze dla nas?

Niezwykła sprawność operacyjna Lenovo, doceniona niedawno przez firmę Gartner (8. miejsce w rankingu najlepszych łańcuchów dostaw na świecie), pozwala firmie nie tylko przetrwać, ale i rozkwitać w czasach niepewności. Prezes firmy, Yuanqing Yang, wprost stwierdził, że udało im się „pokonać wyzwania związane z niestabilnością ceł i sytuacją geopolityczną”.

Dla konsumentów, sukces Lenovo to na razie dobra wiadomość – oznacza dostęp do innowacyjnych produktów w konkurencyjnych cenach. Jednak tak dynamiczne umacnianie się jednego gracza, zwłaszcza w kontekście obecnych napięć, rodzi pytania o przyszłość rynku. Globalny rynek technologiczny staje się areną, na której siła operacyjna i innowacyjność są nierozerwalnie związane z geopolityką. Sukces Lenovo to dowód na to, że układ sił na tej arenie właśnie się zmienia.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .