Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Jetour oficjalnie w Polsce. Trzy modele, 7 lat gwarancji i ceny, które mogą namieszać

Jetour oficjalnie w Polsce. Trzy modele, 7 lat gwarancji i ceny, które mogą namieszać

0
Dodane: 2 tygodnie temu

Chińska ofensywa trwa w najlepsze. Do gry oficjalnie wchodzi marka Jetour (należąca do grupy Chery, w tej samej znajdują się obecne już w Polsce marki Omoda i Jaecoo), debiutując na polskim rynku z trzema modelami SUV-ów.

Marka celuje w segment określany przez nią jako „Travel+”, co w praktyce oznacza bogate wyposażenie i (w jednym przypadku) realne zdolności terenowe. Najważniejsza informacja? Ceny są zaskakująco agresywne, a importer oferuje w standardzie 7-letnią gwarancję mechaniczną (z limitem 150 000 km).

Ceny i modele Jetour w Polsce

Co dokładnie wjeżdża do polskich salonów

Chińska marka proponuje w Polsce, która swoją drogą jest pierwszym krajem UE na drodze do europejskiej ekspansji Jetour, trzy modele na start, poniżej ich krótka charakterystyka.

Ceny i modele Jetour w Polsce

1. Jetour Dashing – futurystyczny kompakt od 112 900 zł

Model otwierający gamę to kompaktowy SUV o bardzo odważnej, wręcz „cyberpunkowej” stylistyce. Wyróżnia się chowanymi klamkami, wąskimi światłami LED i ogromnym ekranem w środku.

Wersje i ceny:

  • 1.5T DCT (156 KM): od 112 900 zł.
  • 1.6T DCT (197 KM): od 129 900 zł.

Kluczowe parametry:

  • Silniki: do wyboru benzynowe 1.5 Turbo (156 KM, 230 Nm) ze skrzynią 6-biegową DCT lub mocniejszy 1.6 Turbo (197 KM, 290 Nm) z 7-biegowym automatem.
  • Wyposażenie: nawet bazowa wersja jest bogata. Wariant 1.6T oferuje m.in. 15,6-calowy ekran centralny, wentylowane i podgrzewane fotele przednie, kamerę 360 stopni oraz wyświetlacz HUD na szybę (w wersji 1.6T).
  • Wymiary: 4590 mm długości, rozstaw osi 2720 mm.

Ceny i modele Jetour w Polsce

2. Jetour X70 PLUS – rodzinny transportowiec (7 miejsc w standardzie)

To propozycja dla rodzin. Największym atutem X70 PLUS jest to, że oferuje 7 miejsc w standardzie w każdej wersji wyposażenia. To rzadkość w tym segmencie cenowym.

Wersje i ceny:

  • 1.5T DCT (156 KM): od 124 900 zł.
  • 1.6T DCT (197 KM): od 144 900 zł.

Kluczowe parametry:

  • Napęd: te same jednostki co w modelu Jetour Dashing – 1.5T (156 KM) oraz 1.6T (197 KM), obie napędzają wyłącznie przednią oś.
  • Komfort: trzystrefowa klimatyzacja (w wersji 1.6T), panoramiczny dach i elektrycznie sterowana klapa bagażnika w standardzie.
  • Wymiary: 4724 mm długości, co przy rozstawie osi 2720 mm pozwoliło upchnąć trzeci rząd siedzeń. podobno usiądą w nim dorośli (na prezentacji nie było dane mi to sprawdzić).

3. Jetour T2 – terenowy flagowiec i materiał na hit

To zdecydowanie najciekawszy model w ofercie. T2 (znany na świecie jako Traveller) to kanciasty SUV, który stylistycznie nawiązuje do Land Rovera Defendera. W przeciwieństwie do wielu „terenowych z wyglądu” SUV-ów, ten faktycznie ma napęd 4×4 i blokadę dyferencjału.

Wersja i cena:

  • 2.0T 4WD (254 KM): od 174 900 zł.

Model występuje w jednej, niemal kompletnie wyposażonej wersji.

Kluczowe parametry:

  • Silnik: mocna, 2-litrowa benzyna o mocy 254 KM i momencie 390 Nm.
  • Off-road: stały napęd 4×4 (Real Time 4WD) z centralną blokadą i elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (eLSD) na tylnej osi. Do tego czujniki brodzenia i tryb „pełzania”.
  • Technologia: na pokładzie znajdziemy procesor Snapdragon 8155 (co oznacza brak lagów w infotainmencie), 12-głośnikowy system audio Sony, wentylowane fotele i zestaw kamer 360 stopni.
  • Wymiary: 4785 mm długości, szerokość ponad 2 metry (2006 mm z kołem zapasowym).

Mam nadzieję niebawem do was wrócić z bardziej kompleksowymi informacjami na temat tych modeli, a w szczególności wrażeniami z jazd testowych. Zgodzicie się jednak, że wstępnie oferta Jetour prezentuje się nad wyraz obiecująco.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .