Zadyszka ChatGPT. Użytkownicy spędzają w Google Gemini coraz więcej czasu
Czyżby efekt nowości ChatGPT zaczął wygasać? Najnowsze dane analityczne firmy Sensor Tower sugerują, że lider rynku AI uderzył w sufit.
Podczas gdy dynamika wzrostu OpenAI wyhamowuje, Google Gemini notuje dwucyfrowe wzrosty, a co ważniejsze – użytkownicy spędzają z nim znacznie więcej czasu.
Choć ChatGPT nadal dzierży koronę lidera AI z liczbą około 810 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie i 55-procentowym udziałem w rynku, jego przewaga topnieje. W okresie od sierpnia do listopada 2025 roku baza użytkowników ChatGPT urosła zaledwie o 6 proc.. W tym samym czasie Gemini odnotowało wzrost aż o 30 proc., przejmując od rywala 3 punkty procentowe udziału w rynku.
Google Gemini przyciąga na dłużej
Najciekawiej wyglądają jednak statystyki zaangażowania. Okazuje się, że jeśli użytkownik już wybierze Gemini, to „wsiąka” na dłużej. Średni dzienny czas spędzany w aplikacji Google wynosi teraz 11 minut, co oznacza wzrost o 120 proc. od marca. Dla kontrastu, zaangażowanie w ChatGPT spadło między lipcem a listopadem o 10 proc.
Eksperci wskazują, że motorem napędowym Google są nowe, wiralowe narzędzia, takie jak model wizualny „Nano Banana”, który przyciągnął uwagę szybkością generowania obrazów.
Perplexity depcze po piętach
Raport zwraca uwagę na jeszcze jednego gracza. Zarówno Gemini, jak i Perplexity odnotowały gigantyczne wzrosty rok do roku (odpowiednio 190 proc. i 215 proc.). Wygląda na to, że rok 2026 może przynieść koniec dominacji jednego gracza i początek prawdziwej, wyrównanej walki o naszą uwagę.
Nano Banana Pro od Google: nowy model AI generuje bardziej precyzyjne obrazy i czytelny tekst






