Pixel 10 w końcu dostaje „prawdziwe” sterowniki graficzne. Koniec problemów z grami?
To rzadkość w świecie Androida, by o aktualizacji sterowników GPU pisać newsy, ale przypadek Pixela 10 jest wyjątkowy.
Google w najnowszej becie Androida 16 (QPR3) wreszcie dostarczyło łatkę, która powinna być zainstalowana w telefonie w dniu premiery.
Kiedy Pixel 10 trafił do sklepów z nowym układem Tensor G5, Google zdecydowało się na radykalną zmianę – porzuciło grafikę ARM Mali na rzecz układów PowerVR od Imagination Technologies. Niestety, na start telefony otrzymały przestarzałe sterowniki, co skutkowało dziwnymi przycięciami i problemami w wymagających grach.
Wersja 25.1 naprawia zaległości
Jak donosi 9to5Google, w najnowszej wersji beta (Android 16 QPR3 Beta 1) zaszyto wreszcie aktualizację sterowników GPU do wersji 25.1. Dlaczego to ważne?
Ta wersja była dostępna u producenta czipu już w sierpniu, ale Google nie zdążyło jej wdrożyć na premierę Pixela.
Wprowadza pełną zgodność ze standardem Vulkan 1.4, co powinno zauważalnie poprawić stabilność i wydajność w grach.
Pierwsi testerzy zgłaszają poprawę płynności, m.in. w trybie Picture-in-Picture.
Haczyk? Musisz poczekać do wiosny
Zła wiadomość jest taka, że aktualizacja jest obecnie częścią cyklu QPR3, co oznacza, że w stabilnej wersji trafi do wszystkich użytkowników dopiero w okolicach marca 2026 roku. Jeśli jednak Twój Pixel 10 irytuje Cię wydajnością w grach, możesz rozważyć dołączenie do programu Android Beta.
Google robi porządki na belce powiadomień. Funkcja „Organizer” trafia na Pixele (ale jest haczyk)






