Testy Formuły 1 w Barcelonie – wszystko, co musisz wiedzieć
Dziś miałem okazję obejrzeć na żywo drugi dzień pierwszej rundy testów nowych bolidów przed nadchodzącym sezonem Formuły 1. Jako że wśród regularnych czytelników iMagazine odnajduję spore grono osób zainteresowanych tą serią, postanowiłem w prosty sposób przybliżyć najważniejsze informacje, które przydadzą się podczas planowania wizyty na torze Circuit de Barcelona-Catalunya. Ogromną zaletą tegorocznej edycji testów jest fakt, iż po siedmioletniej przerwie bierze w niej udział Robert Kubica – kierowca testowy i rozwojowy teamu Williams Martini Racing.
Przedsezonowe testy stanowią doskonałą okazję, by za ułamek ceny biletu na wyścig Grand Prix, zobaczyć na żywo konstrukcje producentów konkurujących w najbardziej prestiżowej serii wyścigowej świata. Tegoroczne rundy testowe zaplanowano na położonym ok. 30 km od centrum Barcelony obiekcie w dniach 26 lutego – 1 marca oraz 6-9 marca – tak więc pozostaje Wam jeszcze kilka okazji, by dołączyć ten element do planu pobytu w Katalonii. Jednodniowy bilet wstępu na tor to koszt 20 euro (18 euro + 2 euro opłaty serwisowej). Możemy również wejść za darmo, jeśli posiadamy bilet na odbywający się w maju w tym samym miejscu wyścig o GP Hiszpanii. Wejściówka daje nam dostęp na główną trybunę, położoną po drugiej stronie alei serwisowej (zapewniając doskonałą okazję do podglądania pracy zespołów), a także szereg mniejszych trybun i rozległych terenów wokół toru. Jako że testy nie cieszą się zbyt dużym zainteresowaniem kibiców, bez problemu znajdziemy wiele dogodnych miejsc do obserwowania przejazdów zawodników. Zakupu biletu można dokonać na tej stronie lub w kasach zlokalizowanych wokół kompleksu.
Istotnym aspektem wypadu na testy Formuły 1 pod Barceloną będzie sam dojazd na tor. Jeżeli nie posiadamy samochodu, najwygodniejszym rozwiązaniem dla osób zbazowanych stolicy Katalonii będzie przejazd podmiejskim pociągiem linii R2. Podróż z centrum miasta do stacji Montmelo trwa około 20 minut, a bilet w obie strony kosztuje niewiele ponad 5 euro. Następnie pozostaje nam czterokilometrowa trasa na Circuit de Barcelona-Catalunya – w jedną stronę pokonaliśmy ją taksówką (10 euro do podziału na 4 osoby), w drugą – piechotą. Cała podróż nie powinna zatem zająć więcej niż 45 minut.
Nie będę ukrywał, że “testowy” charakter wydarzenia nie obfituje w zbyt wiele akcji na torze – dlatego jestem daleki od polecania całodniowej wizyty na miejscu. Osobiście spędziłem tam około trzech godzin, co okazało się być wystarczającym czasem na zapoznanie z tegorocznymi bolidami oraz długi spacer wokół toru. Stosunkowo niedrogi bilet (wejściówka na właściwy wyścig to zazwyczaj co najmniej 80-100 euro, w dodatku bez wstępu na wysokie trybuny) stanowi zatem atrakcyjną ofertę dla każdego fana serii – szczególnie biorąc pod uwagę długo wyczekiwany powrót Roberta Kubicy, który pierwszego dnia testów pokazał się z bardzo dobrej strony.