Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Xiaomi czwartym najpopularniejszym producentem smartfonów według IDC

Xiaomi czwartym najpopularniejszym producentem smartfonów według IDC

0
Dodane: 7 lat temu

Według nowo opublikowanego zestawienia IDC, dotyczącego sprzedaży smartfonów w ostatnim kwartale 2017 r., Xiaomi jest czwartym najpopularniejszym producentem na świecie. Firma zanotowała niemal dwukrotny wzrost sprzedaży w porównaniu z czwartym kwartałem roku 2016.

Zestawienie „Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker” opracowane przez IDC, wymienia producentów, którzy w trzech ostatnich miesiącach ubiegłego roku osiągnęli najlepsze wyniki jeśli chodzi o ilość sprzedanych smartfonów. Ranking otwierają Apple, Samsung i Huawei. Czwarta pozycja przypadła Xiaomi, zaś piąta – OPPO.

Producent Egzemplarze dostarczone w 4 kw. 2017 r. (mln) Udział w rynku w 4 kw. 2017 r. Egzemplarze dostarczone w 4 kw. 2016 r. (mln) Udział w rynku w 4 kw. 2017 r. 4 kw. 2017 vs. 4 kw. 2016
Apple 77.3 19.2% 78.3 18.2% -1.3%
Samsung 74.1 18.4% 77.5 18.0% -4.4%
Huawei 41.0 10.2% 45.4 10.5% -9.7%
Xiaomi 28.1 7.0% 14.3 3.3% 96.9%
OPPO 27.4 6.8% 31.6 7.3% -13.2%
Pozostali 151.3 38.6% 183.7 42.7% -17.6%
Łącznie 403.5 100% 430.7 100% -6.3%

Ogromny wzrost rok do roku

W czwartym kwartale 2017 roku do odbiorców na całym świecie trafiło ponad 28 milionów smartfonów Mi i Redmi. Xiaomi odpowiada więc za 7 procent całego rynku, ale to inna liczba stanowi o ogromnym sukcesie chińskiego producenta.

W ciągu roku liczba dostarczonych egzemplarzy smartfonów Xiaomi wrosła niemal dwukrotnie – z 14,3 mln do 28,1 mln. Firmie udało się osiągnąć ten rezultat w czasie, kiedy wszyscy pozostali producenci uwzględnieni w zestawieniu IDC odnotowali kilku- lub kilkunastoprocentowe spadki sprzedaży.

„Globalny sukces Xiaomi jest zasługą skutecznej strategii sprzedażowej, w ramach której zadbaliśmy o rozwój również poza Państwem Środka. Swoją cegiełkę dołożyli do niego klienci końcowi oraz dystrybutorzy, z którymi pracujemy w Polsce, a także w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej i w pozostałych regionach” – wyjaśnia Kamil Wojtyra, Social Media & Marketing Manager w Xiaomi.

„Odzwierciedlenie globalnych statystyk sprzedaży jest doskonale widoczne w Polsce, gdzie smartfony Xiaomi sukcesywnie powiększają grono swoich zwolenników. Wierzę, że za rok dzięki planowanym premierom produktowym Xiaomi uda się wspiąć jeszcze wyżej w tym zestawieniu – dodaje Łukasz Łyżwa, Xiaomi Business Unit Director w ABC Data.

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, rowery, fotografia i dobra kuchnia. Redaktor naczelny iMagazine - @dominiklada

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .