Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple Watch – królem smartwatchy. Firma ma prawie połowę rynku

Apple Watch – królem smartwatchy. Firma ma prawie połowę rynku

Paweł Okopień
paweloko
0
Dodane: 5 lat temu

Apple nigdy nie podało danych dotyczących sprzedaży swoich zegarków. Pozostają nam informacje podawane przez firmy analityczne. Według nich, Apple jest niekwestionowanym liderem sprzedaży smartwatchy. Udziały firmy rosną, a jednocześnie sam rynek również rośnie.

Według Strategy Analytics, Apple w drugim kwartale 2019 roku sprzedało 5,7 miliona smartwatchy, to blisko 2 miliony więcej niż rok temu w analogicznym okresie. Biorąc pod uwagę fakt, że to wciąż urządzenie będące jedynie akcesorium do smartfona wyniki są naprawdę dobre. W dodatku cena urządzeń Apple jest wyższa niż konkurencji.

Wedle tych informacji, Apple posiada 46,4% udziałów w rynku, drugi jest Samsung z 15,9%. Jednocześnie rok temu Apple posiadało 44,4% udziałów w rynku. Dominacja Apple jest więc wyraźna. Trzeci Fitbit to zalewdiwe 1,2 miliona sprzedanych urządzeń oraz 9,8% udziałów. Z drugiej strony trzeba docenić Fitbita za to, że wybija się ponad marki zegarkowe, czy innych producentów smartfonów. Jak na firmę skupioną tylko na tego typu rozwiązaniach, te wyniki są niezłe. Pokazują jednak dobitnie, że rynek smartwatchy, to rynek Apple.

Jestem ciekaw, czy w niedalekiej przyszłości Apple uda się jeszcze wprowadzić kolejne urządzenie poszerzające ekosystem. Apple Watch i iPad to produkty, które totalnie zdominowały swoje kategorie produktowe. A iPad jest produktem pośrednim pomiędzy urządzeniem mobilnym, a typowym komputerem. Natomiast Apple Watch, tak jak wspomniałem, „jedynie” nietanim akcesorium do drogiego smartfona. Innym firmom, nie udało się w ten sposób poszerzyć swojego portfolio.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .