Zakończyła się druga edycja Business Insider Trends Festival
Zakończyła się druga edycja Business Insider Trends Festival, największej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej o trendach, które będą kształtowały biznes w najbliższych latach. Jest to również największe wydarzenie organizowane pod marką Business Insider, które w tym roku przyciągnęło dwa razy więcej uczestników niż w poprzedniej edycji. W ciągu dwóch dni 120 prelegentów z całego świata, na czterech scenach omawiało najważniejsze wydarzenia i trendy związane z gospodarką, komunikacją marketingową i nowymi technologiami. W Centrum Praskim Koneser w Warszawie wzięło w niej udział blisko 3 tys. osób z Polski i zagranicy. Organizatorem wydarzenia jest Business Insider Polska. iMagazine jest patronem medialnym.
Podczas Business Insider Trends Festival kilkadziesiąt prelekcji, debat, warsztatów i paneli dyskusyjnych podzielono na cztery sceny tematyczne – Business 4.0, Global Economy, Life Science oraz Media i Marketing. Podczas wydarzenia zorganizowano także specjalne bloki tematyczne – China Session (w ramach sceny Global Economy), Leadership Session (scena Life Science), PropTech oraz Women Power.
– Business Insider Trends Festival to więcej niż konferencja. To miejsce wymiany inspiracji i szukania kreatywnych rozwiązań. Myślą przewodnią tegorocznego wydarzenia był zrównawożony rozwój ekonomiczny. Firmy dzisiaj powinny działać mając na względzie potrzeby społeczne i przysłość naszej planety. Cieszę się, że udało nam się zainspirować 2,5 tys menedżerów do myślenia nie tylko przez pryzmat zysków, ale także potrzeb społecznych. –powiedział Jovan Protic, COO, Członek Zarządu, Ringier Axel Springer Polska.
Wśród prelegentów konferencji znaleźli się m.in. Hannes Schmid, światowej sławy fotograf i twórca organizacji charytatywnej, Smiling Gecko, Henry Blodget, założyciel Business Insider, Marieme Jamme, bizneswoman i działaczka społeczna, twórczyni iamtheCODE, Haiwen Chen z Alibaba Group, Zev Siegl, współzałożyciel Starbucksa, Pascal Kaufmann, założyciel Starmind czy Mark T. Hofmann, kryminolog i psycholog biznesu.
Pierwszego dnia konferencji, wystąpienie Henrego Blodgeta stanowiło mocny akcent całej konferencji. Założyciel Business Insider twierdzi, że współczesne przedsiębiorstwa, wobec problemów i wyzwań współczesnego świata, muszą zrobić krok w tył – przestać koncentrować się jedynie na tworzeniu zysku dla swoich udziałowców, żeby zrobić dwa kroki naprzód – zacząć dbać o tworzenie wartości dla ogółu – udziałowców, pracowników, klientów i swojego otoczenia.
Niezwykle poruszająca dla publiczności była także prezentacja Hannesa Schmida, światowej sławy fotografa, twórcy organizacji charytatywnej Smiling Gecko. Schmid pokazał, na przykładzie działalności Smiling Gecko w Kambodży, że walka ze skrajną biedą i innymi kwestiami społecznymi wymaga niezwykłej determinacji, zaangażowania wielu stron, i że są to procesy bardzo złożone, gdzie proste rozwiązania często są po prostu nieskuteczne. Wystąpienie Hannesa Schmida było zakończone kilkuminutową owacją na stojąco.
Dużym zainteresowaniem cieszył się również blok tematyczny China Session, podczas którego przedstawiciele największych biznesów z Państwa Środka opowiadali o chińskim rynku, jego specyfice, przemianie z największego naśladowcy świata w coraz bardziej liczącego się innowatora, a także przybliżali swoje marki i dzielili się własnymi doświadczeniami zebranymi w Chinach i w Europie.
Kolejnym wystąpieniem, cieszącym dużym powodzeniem, była prezentacja Zeva Siegla, współtwórcy Starbucksa. Na przykładzie historii własnej firmy i trendów rządzących rynkiem kawiarni na przestrzeni lat, pokazywał że droga do sukcesu usłana jest porażkami. Siegl zwracał również uwagę na to, że wiele firm tworząc swoje produkty czy usługi zapomina o najważniejszym – kliencie, jego psychologii i potrzebach. Z Zevem udało mi się dłużej porozmawiać. W listopadowym wydaniu iMagazine znajdziecie wywiad.
– Druga edycja Business Insider Trends Festival za nami, ale my już myślimy o kolejnej. To ekscytujący projekt i widząc jaką popularnością się cieszy wśród liderów branży mediowej, marketingowej, technologicznej i szeroko rozumianego biznesu, tym bardziej chcemy go rozwijać, aby był na jeszcze wyższym poziomie, i żeby Polskę odwiedzali tak niesamowici goście jak w tym i ubiegłym roku. Chcemy, żeby Business Insider Trends Festival był platformą wymiany wiedzy, najnowszych informacji, doświadczeń i emocji – podsumował Protic.
Kolejna edycja Business Insider Trends Festival odbędzie się 14-15 października 2020 r.
Partnerzy
Partner Główny: InCredibles powered by Sebastian Kulczyk;
Partnerzy Sceny Business 4.0: ING Bank Śląski; Kochański & Partners; Orange Polska; Partner Wspierający : Havas Media Group, PWC, Amazon Web Services (AWS), MCI; Samsung
Partner Sceny Global Economy: Globalworth Poland; Polskie Linie Lotnicze „LOT”, PKN Orlen; Partner Wspierający: Agencja Rozwoju Przemysłu, S&P Global Ratings
Partner Sceny Life Science: Bank Pekao; Partner Wspierający: Podravka
Partner Sceny Media i Marketing: Bank Gospodarstwa Krajowego; Partner Wspierający: Media & Marketing Polska; Impact Day; Women Power;
Partnerzy Merytoryczni: Uniwersytet SWPS; Akademia Leona Koźmińskiego; Beginning Creative Collaboration Agency;
Partnerzy: Think Tank, Stepstone.pl; Absolvent Group; Abstra; Sektor 3.0; Izba Gospodarki Elektronicznej; Polish Chambers of Commerce Abroad (PolChambers); American Center Warsaw, LIKE Foundation, Polska Izba Żywności Ekologicznej; Moneteasy; Austrian Airlines AG; Deutsche Lufthansa AG; Swiss International Air Lines Ltd.; Brussels Airlines; Eurowings GmbH; Digital Poland; Festiwal Cyfryzacji; Dimaq;
Partnerzy medialni: iMagazine; BBC Studios Polska; Vogue Polska; Harvard Business Review Polska; MIT Sloan Management Review Polska; Polish Market; Warsaw Business Journal, Wirtualne Media; Fundacja InternetPR.pl; Biotechnologia.pl; Strefa Zarządzania Uniwersytetu SWPS; Radio Kampus; pulsHR.pl; Magazyn gospodarczy Nowy Przemysł; dlahandlu.pl; Rynek Zdrowia; portalspozywczy.pl; handelextra.pl; Magazyn Handel; WNP.pl; KomputerŚwiat; AutoŚwiat, Onet; Forbes; NOIZZ.
Partnerzy Art Festival: ToTuart, Art Sułek Space, Targi Sztuki Dostępnej, Stowarzyszenie Twórców Form Złotninczych, Salon Akademii Koneser.